یکی از نکات برجسته بازار سلامت در دهه اخیر رشد بسیار سریع و بیش از ۶۰ درصدی این بازار است، این در شرایطی است که رشد بازارهایی مثل نفت، طلا و محصولات غذایی و ... به ۳۰ درصد هم نمی‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، جانشین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه ضمن بیان مطلب فوق، افزود: در عصر حاضر بحث بازار سلامت و بیمه به یکدیگر گره خورده، به طوری که در حوزه سلامت، زندگی بدون بیمه غیرممکن شده است.

فرشاد نجفی‌پور با تاکید بر اینکه بحث تقلب و تخلف در رشته‌های درمانی بیمه جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: در این میان بهره‌گیری از فن‌اوری‌های نوین ابزار مهمی برای کاهش تخلف‌های این بخش به شمار می‌رود که متاسفانه در کشور ما در این زمینه تحقیقات خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ایران حتی یک قانون برای زندانی کردن متخلفان در حوزه اسناد درمانی بیمه وجود ندارد، گفت: ۳۰ درصد منابع بیمه‌های درمان هدر می‌رود که در این میان ۲۰ درصد آن مربوط به تقلب و تخلف و ۱۰ درصد دیگر نیز مربوط به درمان‌های بی‌مورد و بی‌اثر است. 

جانشین مدیرعامل ساتا در ادامه صحبت‌هایش در تشریح آمار درمان کشور گفت: کل هزینه‌های سالانه بخش درمان کشور حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است که طبق آمار یادشده، ۳۰ درصد این رقم هدررفت منابع است که اگر بتوان با استفاده از فن‌اوری‌های نوین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از این هدررفت جلوگیری کرد، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان به نفع اقتصاد کشور و به‌ویژه صنعت بیمه خواهد شد.

نجفی‌پور در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: یک شرکت‌ بیمه‌ای در هزاره سوم اگر از فن‌اوری‌های نوین استفاده نکند، از غافله عقب خواهد افتاد و نمی‌تواند در کسب‌وکار خود موفقیتی کسب کند. خوشبختانه بیمه کوثر کارکنان جوان، کوشا و توانمندی دارد و امیدوارم ضمن درک ارزش‌های خود به جایگاه واقعی خود در صنعت بیمه کشور دست پیدا کنید.