حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تکمیل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از الزامات بانکداری پیشرفته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز ضمن بازدید از مراحل تکمیل مرکز داده این بانک اظهار داشت: موضوع بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان مزیت اصلی در نظام بانکی پیشرفته امروز مطرح می‌گردد و هرگونه پیشرفت در این حوزه‌ها به‌عنوان ذخیره دانش، بانک را در مسیر سرآمدی قرار می‌دهد.

مهدیان بهره‌مندی بانک توسعه تعاون از سامانه جامع بانکداری به‌روز و پیشرفته را از نقاط قوت بانک برشمرد و افزود: از زمان تصدی مسئولیت در این بانک، ضمن تأکید بر Core Banking به‌عنوان مزیت، تکمیل مرکز داده بانک به‌عنوان مرکزی راهبردی برای انجام عملیات و حفظ اطلاعات به‌صورت حرفه‌ای و مطمئن در دستور کار قرار گرفت، که با تلاش مدیریتی و حضور متخصصین و خبرگان این حوزه، این مرکز در مسیر تکمیل قرارگرفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: اجرای همه برنامه‌های بانک در حوزه ارتباط با مشتریان، تفاهم‌نامه‌ها، قراردادهای عاملیت، طراحی و اجرای محصولات و خدمات ویژه و اجرای طرح‌های ملی و پرداخت تسهیلات توسعه‌ای منوط به سیستم قدرتمند و مقتدر فناوری اطلاعات چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری می‌باشد.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه تکمیل مراحل ساخت و تجهیز مرکز داده این بانک به لحاظ ساختمان، تجهیزات، تأسیسات، اخذ مجوزها و رعایت اصول حرفه‌ای و ایمنی را فرآیندی بسیار پیچیده و چندوجهی دانست و گفت: واحدهای ستادی بانک و شرکت سمات با تعریف و اجرای فرآیندهای اصولی در تکمیل بنای موردنیاز، خرید تجهیزات، کسب و انتقال دانش و کسب مجوزها الگویی از اجرای پروژه‌های مهم و استراتژیک را به اجرا گذاشته‌اند و سایر مراحل باقیمانده نیز با حمایت و تدابیر مدیران ارشد بانک و تلاش همکاران به اجرا درخواهد آمد.

عصارزاده برخورداری بانک از یک مرکز داده پیشرفته و مطمئن را امکانی راهبردی و ظرفیتی ارزشمند عنوان نمود و گفت: با راه‌اندازی سه مرکز داده در مکان‌هایی استراتژیک باقابلیت پشتیبانی و حمایت از عملیات بانکی، زیرساخت بانک به لحاظ فناوری اطلاعات را به سطح ممتاز نزدیک می‌کند.

در این جلسه یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه گزارش در خصوص نحوه اجرای تکمیل این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: زیرساخت پیاده‌سازی شده ازجمله بروزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات در سیستم بانکی به شمار می‌آید که این مهم در راستای تقویت ارائه خدمات به مشتریان و بهینه‌سازی سرویس‌های پایدار در بانک صورت پذیرفته است.

در این جلسه که با حضور سید باقر فتاحی و عباس نجفی اعضای هیات مدیره، شیخ‌زاده سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و ذوالفقاری سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون همراه بود، افتخاری سرپرست شرکت سمات، افشین مهر رئیس اداره کل زیرساخت بانک و مباشر زادگان عضو هیات مدیره شرکت سمات توضیحات کاملی در خصوص مراحل اجرایی ساخت و تجهیز مرکز داده ارائه نمودند.