مدیرعامل بانک توسعه تعاون گزارشی از پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد.

حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن تبریک روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اظهار داشت: نهادهای حمایتی از مهم‌ترین کارکردهای دولت‌های توسعه‌گرا برای ایجاد رشد اقتصادی متوازن و افزایش سطح اشتغال همه‌جانبه در میان اقشار جامعه هستند. وی در همین رابطه تصریح نمود: سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) به‌عنوان سازمان‌های حمایتگر، رویکرد حمایتی خود را فراتر از کمک‌های مستقیم پیش برده و در جهت اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر پیشرو بوده‌اند.

مهدیان با اشاره به همکاری چندین ساله میان بانک توسعه تعاون و سازمان بهزیستی و کمیته امداد گفت: تعهدات بانک در قراردادهای عاملیت به‌خوبی عملیاتی شده و به میزان ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه طی سه سال اخیر به‌منظور اشتغال‌زایی به اشخاص حقیقی و حقوقی تحت پوشش این نهادها پرداخت‌شده است.

مهدیان همچنین به پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی طی سه سال اخیر اشاره نمود و افزود: این طرح با مدیریت کارآمد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است و این بانک نهایت همکاری را در جهت افزایش سطح اشتغال خانگی به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه اجتماعی ادامه می‌دهد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون به پرداخت ۷۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود با ادامه این تسهیلات، گام‌های محکمی درراه تسهیل ازدواج برداشته شود.