17 مرداد ماه "روز خبرنگار"، پاسداشت رشادت‌های آنانی است که با کمترین چشم داشت مادی و با همه توان حرفه ای و علمی خود به کمک قلم و زبان، و با به تصویر کشیدن حقیقت، جامعه را از مخاطرات احتمالی محفوظ می دارند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: روز آنانی که ترسیم حقیقت را بر حفظ جان خود ترجیح دادند و با خون خود لحظه لحظه های تاریخ انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی را تحریر کردند. یاد و خاطره ی شهیدان خبرنگار گرامی باد.

کار خبرنگاری، انعکاس واقعیات و رخدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اطلاع رسانی با عنایت به 3 اصل سرعت، دقت و صحت و برپایه علم و دانش، تجربه و حرفه ای گری، و شجاعت و جسارت است. و بی‌تردید اصحاب قلم و ارباب رسانه از عوامل هدایت گر افکار عمومی و ارتقا دهنده آگاهی و بینش آحاد جامعه به شمار می‌روند که در سخت‌ترین شرایط برای حضانت از شئون انسانی و حرفه ای خود از یک طرف و حفظ منافع ملی و عزت و اقتدار و عظمت ایران اسلامی از طرف دیگر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

خبرنگاری هنر، عشق، حرفه ای گری، جسارت و بیان حقیقت است؛ گزارش به هنگام لحظات و ثانیه هائی که می تواند سرنوشت ملتی را با آشکار ساختن واقعیات متاثر کند. به راستی چه زیباست قلم و اندیشه‌ای که آزادانه در خدمت بیان حق برآید.

فرا رسیدن روز خبرنگار، بهانه‌ای برای تکریم سخت کوشان مسیر پرفراز و فرود حوزه خبر و رسانه است، مسیری که هر لحظه آن با خطر و حادثه روبرو است.

اینجانب بار دیگر روز خبرنگار را تبریک می گویم و با بهترین آرزوها برای شما عزیزان همکار، هم خانواده و همراهی که از تمامی ظرفیت های علمی و حرفه ای خود برای پاسداری از حقیقت و با عشق و علاقه در برابر تمامی ناملایمات روزگار و برای حفظ شئون مقام انسان و حقیقت، ایستاده اید؛تجلیل می نمایم.

روز خبرنگار