معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون گفت: پیاده‌سازی سامانه سدرا (سامانه داخلی رتبه‌بندی و اعتبار سنجی مشتریان) موجب تسریع فرآیند بررسی و تصویب پرونده‌های اعتباری بانک توسعه تعاون گردیده است.

به گزارش مرور نیوز، حسن شریفی معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته فرعی اعتباری بانک اظهار داشت: تسریع در بررسی و تصویب پرونده‌های اعتباری با بهره‌مندی از سامانه‌های اعتبار سنجی میسر است، ازاین‌رو راه‌اندازی سامانه سدرا با اتکا به دانش بومی بانک توسعه تعاون گامی مهم و تأثیرگذار در پیشرفت فرآیند بررسی پرونده‌ها بوده است.

استقرار سامانه سدرا به‌عنوان سامانه رتبه‌بندی مشتریان طی سال‌های اخیر توسط ارکان اعتباری در سراسر کشور مورداستفاده قرارگرفته است و وضعیت متقاضیان تسهیلات را بر اساس دو شاخص مرتبط با توان مشتری در بازپرداخت دیون تعهد و میل به پرداخت از سوی مشتری، موردبررسی قرار می‌دهد.

وی اهتمام به توسعه دانش اعتبار سنجی میان همکاران از طریق بهبود عملکرد سامانه سدرا در بانک را اقدامی ستودنی دانست و همچنین خاطرنشان کرد: این سامانه با توجه به ظرفیت استفاده در سطح نظام بانکی کشور به‌عنوان یک محصول کاربردی بانک توسعه تعاون قابل‌عرضه به شبکه بانکی جهت اعتبار سنجی مشتریان می‌باشد.

شریفی با اشاره به اهمیت فرآیند اعتباری در فعالیت بانکداری توسعه‌ای گفت: ارکان اعتباری بانک وظیفه‌ای مهم بر عهده‌دارند و از طریق شناسایی کارآفرینان و تولیدکنندگان و اعطای اعتبار به آن‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید ایفا می‌کنند، ضمن آنکه با رعایت دقت و تحلیل دقیق از اهلیت، وضعیت مالی و نظارت بر نحوه به‌کارگیری تسهیلات از تخصیص نابجای منابع تسهیلاتی و هدر رفت منابع بانکی جلوگیری نماید..

وی با اشاره به ترویج دانش معاملات اسلامی و عقود فقهی در نظام بانکداری گفت: تسلط ارکان اعتباری بانک بر این دانش می‌تواند در اثربخشی عقود اسلامی و به‌کارگیری صحیح و کارآمد آن تأثیرگذار باشد.

شایان‌ذکر است در ادامه جلسه از تلاش‌های دو همکار امور اعتباری و سرمایه‌گذاری؛ داود طاهری سرگروه گروه کارشناسان ارزیابی تعهدات و الهام قزی سرگروه گروه کارشناسان ارزیابی طرح‌های بخش کشاورزی تقدیر به عمل آمد.