معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که حاکمیت شرکتی باید با دقت و جدیت در بانک ملی ایران پیاده سازی شود تا این فرایند به عنوان الگو در نظام بانکی تعریف شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس معمار نژاد در مراسم معارفه عضو جدید هیات مدیره این بانک با اشاره به این که حاکمیت شرکتی چیزی جز جداسازی نظارت و اجرا نیست؛ افزود: خوشبختانه بانک ملی ایران در این حوزه پیشتاز است.

وی در ادامه به لزوم خروج نظام بانکی از بنگاهداری اشاره کرد و با بیان این که خروج از بنگاهداری به معنای محروم کردن کشور از ظرفیت بانک ها در سرمایه گذاری به منظور توسعه نیست؛ خاطرنشان کرد: بانک ها باید بنگاه های کوچک دست و پا گیر را واگذار کرده و به جای آن در طرح های کلان ملی و منطقه ای وارد شوند.

معمارنژاد فراگیری مالی را یکی دیگر از نیازهای اساسی کشور خواند و از بانک ملی ایران خواست با استفاده از ابزارهای در اختیارش از جمله اپلیکیشن های موجود، رسالت افزایش سواد مالی و اقتصادی عموم مردم را بر عهده بگیرد.

معاون وزیر اقتصاد همچنین تحول دیجیتال را بسترساز بسیاری از تحولات آینده در نظام بانکی خواند و گفت: ارائه محصولات جدید و گسترش خدمات مالی در کشور اجتناب ناپذیر است و ما باید اقدامات این حوزه را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

در ادامه این نشست که جمعی از اعضای هیات مدیره بانک و مدیران ارشد وزارت اقتصاد نیز در آن حضور داشتند، مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که خواسته های عموم مردم و مسئولان از نظام بانکی گسترده است؛ گفت: بانک ها و در راس آنها بانک ملی ایران با حداکثر توان در حال خدمت رسانی به مردم و کشور هستند.

محمد رضا حسین زاده به موضوع ادغام شعب بانک ملی ایران به عنوان یک الزام قانونی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در این راه با چالش های زیادی مواجهیم و بسیاری از مردم به دلیل وابستگی های عاطفی اجازه نمی دهند که بانک ملی ایران از محل زندگی آنها خارج شود.

وی همچنین به تلاش این بانک برای واگذاری اموال و دارایی های مازاد اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما تمرکز بر فعالیت های بانکی است.

عضو جدید هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از اعتماد وزیر امور اقتصادی و دارایی برای این انتصاب، حملات عده ای خاص علیه نظام بانکی را جانبدارانه خواند و گفت: باید برای خروج از این شرایط به جای نهادسازی به دنبال نمادسازی باشیم.

سید فرید موسوی افزود: بانک ملی ایران در نظام بانکی و اقتصادی کشور جایگاه والایی دارد و من تلاش می کنم در دوره مسئولیتم در حفظ و ارتقای این موقعیت بکوشم.

در پایان این نشست، حکم انتصاب سید فرید موسوی به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک ملی ایران توسط معاون وزیر اقتصاد به او اعطا شد.