رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بورس مسکن مسیری شفاف برای ساماندهی وضعیت بازار در این بخش است، گفت: مجلس حامی مسکن بوده و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، محمدرضا پور ابراهیمی با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکاری برای تسریع در ساماندهی وضعیت بازار مسکن، گفت: پیشنهادهای بسیاری برای ساماندهی بازار مسکن به مجلس رسیده اما در این میان بورس مسکن با توجه به شفافیتی که در معاملات ایجاد خواهد کرد مورد حمایت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان ایکه فروش متری زمین در بورس کالا پیشنهادی مناسب در مسیر بهبود وضعیت بازار بوده است، افزود: این پیشنهاد برای مدیریت عرضه و تقاضا در بخش املاک و مستغلات می تواند کمک کننده باشد.

وی با تاکید بر اینکه طرح پیش فروش متری مسکن در تمام دنیا اجرایی شده و می تواند نوید دهنده ساماندهی بازار در ایران نیز باشد، تصریح کرد: طرح فروش متری مسکن در بورس یکی از شیوه های سودمند در راستای ایجاد تعادل منطقی قیمت در بازار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در طرح فروش متری زمین از طریق آورده های افراد می توان بهبود وضعیت بازار را رقم زد، گفت:این اقدام بزرگی در بحث مسکن بوده

و افراد به هر میزان می توانند در پروژه مشارکت کنند از این منابع خرد مردم نیز در مسیر درست هزینه خواهد شد.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه با توجه به ساختار شفاف بورس می توان نسبت به ایجاد شفافیت بیشتر در معاملات مسکن از این مسیر امیدوار بود، افزود: تاکنون فقط طرف عرضه نهادهای عمومی، حاکمیتی و دولت بوده اند با طرح جدید افراد با هر میزان سرمایه می توانند در این مسیر حضور داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بخش خصوصی باید در طرف عرضه مسکن فعال شود، تصریح کرد: در بخش بورس مسکن اگر بر اساس املاک و مستغلاتی که محل عرضه و تقاضا هستند فعالیت ها آغاز شود طبیعتاً روی سقف قیمت‌گذاری ها و مشارکت افراد می توان اظهار نظر کرد.

وی با تاکید بر اینکه بورس مسکن و مشارکت های شفاف مردم با سرمایه های خرد و کلان در آن از محاسن این طرح است، افزود: مجلس حامی این طرح ها در مسیر تسریع در خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه است.

پورابراهیمی ادامه داد: اوراق عرضه واگذاری متری مسکن فرصتی است که به خریداران اجازه سرمایه گذاری داده و در کنار آن افراد به نسبت سهم خود منتفع خواهند شد این می تواند هدایت نقدینگی به سمت تولید واقعی را محقق کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس آماده بررسی طرح های وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد برای ساماندهی بازار مسکن است.