قابلیت‌های شرکت سمات در توسعه محصولات بانکداری الکترونیک و دیجیتال قابل‌ملاحظه استمدیرعامل بانک توسعه تعاون قابلیت‌های شرکت سمات در توسعه محصولات بانکداری الکترونیک و دیجیتال را قابل‌ملاحظه دانست.

به گزارش مرور نیوز، حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در جلسه با مدیران ارشد شرکت متمرکز الکترونیک توسعه تعاون (سمات) اظهار داشت: نقش و کارکرد بانکداری الکترونیک در ابتدای پیدایش، متمرکز بر تسهیل و تسریع عملیات بانکی و بین‌بانکی بوده است، که با پیشرفت‌های ایجادشده، این نقش گسترده‌تر گردیده است و بانک‌ها به توسعه ارتباطات با کارآفرینان، عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان روی آورده‌اند و نقش تسهیل‌کننده مالی در مبادلات و فرآیندهای اقتصادی را عهده‌دار شده‌اند.

مهدیان تصریح نمود: بانکداری الکترونیک به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده است که با تأثیرگذاری و تأثیرپذیری فناوری در راهبردهای سازمانی و همچنین فرآیندهای کسب‌وکار، موجبات شکل‌گیری «بانکداری دیجیتال» را فراهم نموده است و در این راستا دیجیتال محور نمودن شبکه بانکی، موردتوجه وزارت امور اقتصادی و دارایی طی دو سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزه‌های کسب‌وکار بدون حضور بانک قابل‌تصور نیست افزود: بانک‌ها با پشتوانه اعتباری، سپرده‌ای و سرمایه‌ای مناسب موردتوجه اشخاص حقیقی و حقوقی در کسب‌وکارهای نوآورانه می‌باشند، و هر چه امکانات و تجهیزات بانک به لحاظ سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات در سطح کارآمدتری قرار داشته باشد، سهم بانک در بازار افزایش می‌یابد.

مهدیان با ذکر این نکته که اتحادیه‌های تعاونی و تعاونگران در امور اقتصادی، تأمین مواد اولیه، فروش و بازاریابی به طرح‌های نوآورانه رو آورده‌اند افزود: بانک توسعه تعاون با بهره‌مندی از امکانات بانکی و همچنین توسعه محصولات دانش‌محور از طریق شرکت سمات، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های موردنیاز تعاونگران نموده است، و نقش شرکت سمات به‌عنوان بازوی فناوری بانک در ارائه خدمات تخصصی به اتحادیه‌ها و تعاونگران حائز اهمیت است.

وی شرکت سمات را از مهمترین ارکان بانک توسعه تعاون اعلام نمود و گفت: بانک‌های موفق در سطح کشورهای مختلف همواره از پشتوانه مناسب فناوری بهره‌مند بوده‌اند و پیشرفت و فناوری بانک بدون حضور تسهیل‌کننده امور فناوری قابل‌تصور نیست.

مهدیان خاطرنشان کرد: جهت‌گیری مدیران ارشد بانک و سمات به‌گونه‌ای بوده است که محصولات و خدمات تولیدی شرکت سمات در راستای تأمین نیازهای فناورانه بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی قابل‌عرضه باشد و سمات گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون پیاده‌سازی و استقرار حاکمیت شرکتی در شرکت سمات را از الزامات برشمرد و گفت: در راستای اجرای قانون، این امر مهم در حال انجام است و تأثیرات آن در افزایش بهره‌وری سازمانی مشهود خواهد بود.

عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: حضور شرکت سمات به‌عنوان مزیت بانک توسعه تعاون در ارائه خدمات بهینه به بخش تعاون مطرح است و هدف نهایی این است این شرکت در ارائه خدمات به تعاونی‌ها سرآمد باشد.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون فعالیت‌ها و خدمات سمات در حوزه سامانه تأمین مالی جمعی، سامانه اسناد خزانه اسلامی (اخزا)، سامانه اعتبارسنجی مشتریان، سامانه کارگزاری بیمه، سامانه کارگزاری بیمه، سامانه امضای مؤثر، سامانه ارزیابی اموال، سامانه مباشر، سامانه تسویه تراکنش، خدمات حوزه زیرساخت مرکز داده و امنیت اطلاعات را قابل‌توجه ارزیابی نمود.

محمدجواد افتخاری رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت متمرکز الکترونیک توسعه تعاون (سمات) ضمن تبیین نقش سمات در پشتیبانی و اجرای طرح‌های فناورانه بانک توسعه تعاون اظهار داشت: این شرکت اقدامات مناسبی در حوزه طراحی و پیاده‌سازی شبکه و زیرساخت، خدمات و نگهداری زیرساخت‌های نرم‌افزاری و طراحی و توسعه محصولات نرم‌افزاری به سفارش مشتری و خدمات الکترونیک به بانک توسعه تعاون ارائه داده است و محصولات تخصصی نیز به جامعه تعاون و بخش‌های اقتصادی عرضه داشته است.

در این جلسه که با حضور محمدجعفر ایرانی و مجید مباشرزادگان اعضای هیات مدیره سمات و عبدالرضا همتی مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون همراه بود، آقاعمو، حق‌گو، شفیعی، مرادی، کاشانیان و نکویی مدیران این شرکت به تبیین پروژه‌های جاری شرکت پرداختند.