کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون انتقال دانش، فناوری و تجربیات بانکی را به‌عنوان استراتژی اصلی تعاملات آموزشی و پژوهشی این بانک مطرح نمود.

به گزارش مرور نیوز، میرزاخانی ضمن دعوت از مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی، مدیران و کارکنان بانک توسعه تعاون و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تابعه بانک در جهت انتقال دانش، فناوری و تجربیات بانکی به‌عنوان صاحبان دانش و تجربه افزود: انتقال دانش، فناوری و تجربیات ناب بانکی در حال حاضر به‌عنوان استراتژی اصلی مدیریت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بانک توسعه تعاون به شمار می‌آید و برقراری تعامل دوجانبه و هم‌افزائی استراتژیک بین بانک و شرکای آموزشی و پژوهشی فعال در کشور از راهبردهای مهم در مسیر توسعه پایدار نظام بانکی و بانک توسعه تعاون می‌باشد.

میرزاخانی در خصوص عملیاتی نمودن استراتژی مذکور بیان کرد: در بانک توسعه تعاون فازهای سه‌گانه‌ای برای این منظور از سوی مرکز آموزش و پژوهش بانک طراحی و بکار گرفته‌شده است.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: در فاز نخست برقراری تعامل با مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر در سطح کشور به‌عنوان یک سیاست دنبال شده و ظرفیت‌های مطلوبی در ترسیم و اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی بانک ایجادشده است. وی در این رابطه عنوان نمود: مسیر و زمینه‌های تعامل مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی و شرکت‌های دانش بینان در انتقال دانش و فناوری‌های نوین و تجربیات ناب بانکی در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون هموار می‌باشد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در خصوص فاز دوم بیان کرد: برنامه‌های پژوهشی متعددی با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی مدیران و کارکنان بانک با رویکرد انتقال فناوری و تجربیات انجام‌شده است.

میرزاخانی در این رابطه با اشاره به طرح‌های پژوهشی در حال انجام مانند طرح پژوهشی سنجش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان بانک، طرح پژوهشی تدوین و توسعه گفتمان جدید مدیریتی در بانک، بررسی و استخراج شاخص‌های توسعه‌ای و اجتماعی بانک در قالب دو مفهوم بانکداری پایدار اقتصادی و اجتماعی و محاسبه منافع اجتماعی بانک، مسئولیت اجتماعی بر اساس مدل GRI و استانداردهای ایزو 26000، آسیب‌شناسی سامانه سدرا و سایر طرح پژوهشی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی، مدیران و کارکنان بانک توسعه تعاون و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تابعه بانک طرح‌های پژوهشی موردنیاز بانک در حال مدیریت می‌باشد.

میرزاخانی با تبیین برنامه‌های مذکور از امکان مشارکت مراکز دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی معتبر، مدیران و کارکنان نظام بانکی و شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه‌های مذکور و برنامه مشابه در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون خبر داد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش در تبیین فاز سوم گفت: به‌منظور پیشبرد راهبرد مذکور پیش‌بینی‌شده است سازوکاری به‌منظور گسترش و توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی مرکز با شرکت‌های تابعه بانک طراحی و عملیاتی گردد. میرزاخانی با اشاره به اینکه فازهای اول و دوم از ابتدای سال 1399 دنبال شده و نتایج و دستاوردهای آموزشی و پژوهشی مطلوبی از طراحی و مدیریت این فازها حاصل‌شده است گفت: فاز سوم باهدف توسعه تعاملات بین بانک و شرکت‌های تابعه طراحی‌شده و برخی برنامه‌ها در این حوزه آغاز و پیش‌بینی‌شده است و برنامه‌های جدی‌تری متناسب بااستعدادها و ظرفیت‌های دوجانبه تدوین و عملیاتی خواهد شد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش با تبیین فازهای سه‌گانه مدیریت مسیرهای ارتباطی آموزشی و پژوهشی بانک با رویکرد توسعه پایدار، گفت: عصر حاضر عصر فناوری‌های نوین و تبادل دانش است و در آینده سازمان‌هایی زمامدار امور در سطح جهانی و ملی خواهند بود که صاحب و مالک دانش باشند و استراتژی ویژه‌ای برای مدیریت دانش طراحی و بکار گیرند.