بانک مسکن تاریخ انقضای مسکن‌کارت مشتریان را از بهمن سال ۹۸ به بعد به مدت یک سال تمدید کرده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، با شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته، بانک مرکزی با هدف کاهش ترددهای غیرضروری شهروندان در سطح شهر به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری موضوع تمدید اعتبار خودکار کارت‌های بانکی مشتریان کل شبکه بانکی را در دستور کار قرار داد. بر همین اساس در آن مقطع زمانی بانک مسکن نیز همسو با شبکه بانکی و بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، با هدف کاهش رفت و آمد شهروندان سراسر کشور در فضاهای عمومی در پی شیوع ویروس کرونا، اعتبار کارت های مشتریان این بانک که تاریخ انقضای آنها بهمن ۹۸ به بعد بود را به طور خودکار تا اردیبهشت 99 تمدید کرد.

در عین حال پس از اتمام دوره سه ماهه، بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی مورخ تیر ماه 99، تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی به مدت یک سال دیگر در شبکه بانکی مبنا قرار گرفت که بر همین اساس بانک مسکن نیز این دستورالعمل را از تاریخ فوق پیاده کرده است.

به این ترتیب بانک مسکن با عنایت به روند صعودی شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشور و در راستای مدیریت کنترل و پیشگیری از این نوع بیماری و تأکید به ارائه خدمات غیر حضوری از سوی بانک مرکزی ج .ا.ا به منظور تسهیل استفاده مشتریان بانک از درگاه‌های غیر حضوری و کاهش مراجعات آنها به شعب، امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان از بازه زمانی تیرماه 99 به بعد را برای مدت یک سال عملیاتی کرده است.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی به مدت یک سال از تاریخ مذکور تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

بنابراین برای آن دسته از مشتریانی که در روزهای گذشته تاریخ انقضای مسکن‌کارت فرا رسیده و یا در روزهای آتی کارت آنها بر اساس تاریخ درج شده روی بدنه کارت، منقضی خواهد شد، این امکان فراهم است که بدون نیاز به مراجعه حضوری یا انجام هر اقدام دیگری، همچنان به مدت یک سال پس از تاریخ انقضای مذکور از کارت بانکی خود استفاده کنند. بدیهی است تنها در صورت مفقودی یا خرابی کارت لازم است مشتریان نسبت به مراجعه به شعب برای دریافت کارت بانکی جدید خود اقدام کنند.

بانک مسکن در ماه‌های اخیر با تسهیل ارائه انواع خدمات بانکی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری، زمینه کاهش مراجعه مشتریان این بانک به شعب را فراهم کرده است.