جلسه‌ بررسی نقش بانک‌ پاسارگاد در زمینه‌ی حمایت‌های مالی و توسعه‌‌ی سرمایه‌گذاری در استان لرستان، با حضور نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان، مدیرعامل و معاون پشتیبانی بانک‌پاسارگاد، استاندار لرستان و جمعی از مدیران استانی، در تاریخ 31 امرداد سال 1399 برگزار شد.

​به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط‌ عمومی بانک پاسارگاد، در این نشست مدیران کل واحدهای مختلف مسائل اقتصادی و توانمندی بالقوه استان و انتظارات خود را با جزئیات مطرح کردند. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و نعمت‌هایی که استان لرستان از ‌آن‌ها بهره‌مند است، گفت: لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوانی که در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، دامداری، گیاهان دارویی، صنعتی، پتروشیمی، صنعت سنگ و ... دارد، از شرایط اقتصادی نامناسب و بیکاری رنج می‌برد. وی با اشاره به لزوم توجه به این استان ادامه داد: با عنایت به ظرفیت‌های موجود در این استان، بانک‌پاسارگاد با حمایت‌های خود می‌تواند پیام‌آور امید و یک زندگی آبرومند، برای جوانان مؤمن و انقلابی این منطقه باشد و در استان تحول و نشاط ایجاد کند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اقدامات ارزشمند بانک‌پاسارگاد در این استان افزود: عنایات و فعالیت‌های نیک و پسندیده‌ای که دکتر قاسمی و همکاران ایشان در بانک پاسارگاد در استان داشته‌اند را مصداق این آیه می‌دانم که می‌فرماید «وَ مَا تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ؛ هر کار نیکی که انجام دهید، خداوند از آن آگاه است.»

وی تأکید کرد: به جرأت می‌توانم بگویم در مدت 8 ماه حضور خود در این استان، امروز شاهد برگزاری جلسه‌ای بی‌نظیر بودم که در آن تصمیمات مفید و ارزشمندی برای ایجاد تحول در استان لرستان گرفته‌شد. این خبر بسیار خوبی برای مردم لرستان است که در پی آن انشاءالله نشاط، شادابی و امید در استان ما اعتلاء خواهد یافت.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در پایان خطاب به مدیران استان تصریح کرد: اکنون باید مدیران ما در استان، با مدیریت جهادی و کار مضاعف، از این فرصت بهره ببرند تا با یاری خدا، توکل و توسل به حضرت امام‌حسین (ع)، آینده خوبی برای استان لرستان رقم بزنند.

در ادامه سید موسی خادمی استاندار لرستان با اشاره به اقدامات بانک‌پاسارگاد در این استان گفت: بانک‌پاسارگاد در سیل سال گذشته، به‌عنوان اولین بانک از کشور، در محل حاضر شد و اقدامات تأثیرگذاری در کمک به سیل‌زدگان استان داشت.

استاندار لرستان در ادامه، مشکلات و چالش‌های استان را در سه حوزه‌ی اجتماعی، اقتصادی و عمرانی مطرح کرد و درخواست کرد که بانک‌پاسارگاد در طرح‌های توجیه‌پذیری که سرمایه‌گذار نیز دارای اهلیت است، به کمک استان بیاید.

وی با اشاره به نگاه ویژه‌ی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در توسعه‌ی متوازن و کمک به مناطق افزود: هدف از حضور بانک‌پاسارگاد، استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان برای ایجاد توسعه، تکمیل طرح‌های عمرانی و اقتصادی، اشتغال‌زایی و کمک به رفع محرومیت‌ها است که امیدواریم با استفاده‌ی صحیح از این فرصت، در رسیدن به اهداف مورد نظر توفیق حاصل شود.

دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد نیز با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در توسعه‌ی کشور گفت: لرستان دارای نعمت‌ها و مواهب طبیعی و خدادادی بسیاری است که باید با شناخت توانمندی‌های آن، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، استان را آن‌گونه که شایسته است توسعه داده و به‌گونه‌ای عمل کنیم که حتی بتواند به سایر استان‌های همجوار خود نیز کمک کند.

وی ادامه داد: بانک‌پاسارگاد نیز با امکاناتی که در اختیار دارد، تا حد توان در حمایت از سرمایه‌گذاران در پرو‌ژه‌ها‌ی مختلف استان، به‌ویژه در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، پیشقدم خواهد شد.

دکتر قاسمی مشارکت بانک‌پاسارگاد در ساخت و تکمیل جاده‌ی پلدختر به خرم‌آباد، سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و عمرانی که توجیه اقتصادی دارند، مشارکت در طرح بازآفرینی شهری، حمایت از مشاغل خانگی به ویژه در زمینه قالی‌بافی و ساخت 11 مدرسه‌ی دیگر در مناطق مختلف و کم برخوردار استان علاوه بر 13 مدرسه ساخته شده و در دست ساخت را از دیگر برنامه‌های این بانک در لرستان عنوان کرد.