مدیر امور اعتباری بانک مسکن همزمان با فرارسیدن هفته دولت،جزییات مربوط به تامین مالی زیرساخت های دو شهر جدید پرند و پردیس را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد حسن علمداری در تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه از سوی بانک مسکن خاطرنشان کرد: در یکسال منتهی به شهریور ماه امسال، بانک مسکن در اجرای دو طرح مهم زیرساختی در حوزه شهرهای جدید مشارکت کرده است. در قالب این دو طرح، تامین مالی طرح احداث زیرساخت های شهر جدید پردیس و همچنین طرح احداث زیرساخت های شهرجدید پرند از محل منابع بند ب تبصره 8 قانون بودجه سال 99 در دستور کار بانک قرار گرفت.

علمداری افزود: با توجه به تکلیف دولت در قانون بودجه سال 98 مبنی بر اعطای تسهیلات تا مبلغ چهل هزار میلیارد ریال به شرکت عمران شهر جدید پرند در قبال افزایش سرمایه دولت در بانک، با پرداخت مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقد قرارداد مشارکت جهت تکمیل عملیات زیربنائی و روبنائی فاز 11 شهر جدید پردیس که توسط شرکت عمران کوزو پارس در حال اجراست و متعاقبا تقسیط سه ساله مطالبات بانک، نیز موافقت به عمل آمد.

وی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه مورخ 9 تیرماه 99، هیات مدیره بانک مسکن با تخصیص حد اعتباری به میزان 2220 میلیارد ریال در قالب سه فقره قرارداد تسهیلاتی برای تامین زیرساخت های شهر جدید پرند موافقت کرده است. علمداری همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه اعلام شد لازم به ذکر است که شرکت درخواست های جدیدی را به منظور دریافت تسهیلات تا سقف 3 هزار و500 میلیارد ریال در دست تهیه و آماده سازی دارد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در تشریح اهداف این بانک در همکاری با دولت برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر به خبرنگار هیبنا اعلام کرد: هدف از مشارکت در این امر، تکمیل هرچه سریعتر مسکن مهر و زیربناها وروبناهای شهری در مکان های احداث این واحدها است.

وی افزود: در واقع یکی از مهمترین اهداف ما در کمک به تامین مالی مسکن مهر و به خصوص تامین مالی تکمیل زیربناها و روبناهای مسکن مهر، آن است که این واحدها زودتر تکمیل شده تا از این طریق هم مردم در محیطی مطلوب تر زندگی کنند و سطح رفاه و آرامش آن ها افزایش یابد و هم تعهدات دولت در قبال مردم در این خصوص در اسرع وقت محقق شود.

علمداری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن کمک به تامین مالی زیرساخت های مسکن مهر را به دلیل نقش اجتماعی و تخصصی خود به عنوان یک دغدغه مهم پیش رو دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که با کمک به تامین مالی زیرساخت های شهرهای جدید و تکمیل هر چه سریعتر این زیرساخت ها نه تنها در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد بلکه از هدررفتن سرمایه های هنگفتی که از گذشته تاکنون در شهرهای جدید سرمایه گذاری شده است جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی افزود: بانک مسکن در همه سال های گذشته تاکنون نهایت تلاش خود را برای همکاری متقابل با دولت به منظور تکمیل طرح های توسعه ای و عمرانی در حوزه های مختلف از جمله طرح مسکن مهر، به کار گرفته است.