مدیرعامل بانک سینا در پیامی فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را به کارکنان شریف نظام بانکی و فعالان عرصه اقتصادی کشور تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک سینا در پیام ایمانی آمده است: «ابلاغ قانون عملیات بانکی بدون ربا در شهریورماه سال 1362 که با دوراندیشی و درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران محقق شد، نقطه عطفی در عرصه نظام بانکداری کشور و عاملی مهم در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی در چارچوب فعالیت ها و فرایندهای کاری بانک ها محسوب می گردد.

یکی از شاخصه های پایدار و بارز در قانون عملیات بانکداری بدون ربا، توجه به قرض الحسنه و تلاش برای توسعه این اصل مهم است که در فرهنگ دینی و قرآنی ما نیز به صورتی ویژه مورد تاکید قرار گرفته است. قرض الحسنه شیوه ای موثر در کاهش نابرابری توزیع درآمدها و ابزاری مفید در جهت ایجاد اقتصاد پایدار و تحقق فقرزدایی است. بنابراین امروزه تقویت این اصل در جامعه از طریق هم افزایی بیشتر در نظام بانکی و سایر نهادها و واحدهای ذیربط، یک ضرورت است.

هفته بانکداری اسلامی، فرصتی مناسب در جهت مداقه و بازنگری در جهت تقویت ارکان نظام مالی کشور با محوریت بانکداری اسلامی و رفع کاستی ها و نقایص موجود است. امیدوارم در سالی که به نام جهش تولید نام گذاری شده، با قدم های محکم و استوار، از طریق تبیین و ترویج رویکردی جهادی در پیاده سازی اصول قانون بانکداری بدون ربا در ابعادی وسیع و جامع و ارتقاء فرهنگ بانکداری اسلامی، شاهد رشد و رونق هر چه بیشتر اقتصاد کشور باشیم.

ضمن گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی و همچنین یاد و خاطره استاد گرانقدر و فقیه دانشمند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان که از نظریه پردازان ممتاز و شخصیت های تاثیرگذار در حوزه بانکداری اسلامی محسوب می شدند، برای تمامی دست اندرکاران نظام بانکی و اقتصادی کشور که درجهت اجرای بهینه و مطلوب قوانین بانکی بر اساس شرع مبین اسلام اهتمام می ورزند، آرزوی سلامتی و تندرستی دارم».