کارگروه حسابرسی داخلی سندیکای بیمه گران ایران برای نخستین بار در صنعت بیمه تشکیل و مدیرحسابرسی بیمه کوثر به‌عنوان دبیر این کارگروه انتخاب شد.

به‌گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر ، این کارگروه با پیشنهاد نماینده بیمه کوثر برای نخستین‌‌بار در صنعت بیمه تشکیل شده است.

مدیرحسابرسی بیمه کوثر در توضیح اهداف تشکیل کارگروه حسابرسی داخلی سندیکای بیمه‌گران ایران و وظایف آن گفت: این کارگروه با محوریت بهبود کنترل‌های داخلی در فرایندهای تخصصی بیمه، بر چالش‌های پیش روی حسابرسان داخلی صنعت بیمه نظارت می‌کند و ارتقای واحدهای حسابرسی داخلی، بررسی چالش‌ها، دشواری‌های موجود و نقاط ضعف و قوت کنترل‌های داخلی فرایندها و پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه‌های مربوط نیز از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه است.

مرتضی اصلانی درباره اولویت‌های این کارگروه تا پایان سال‌جاری، گفت: تهیه چک‌لیست‌های حسابرسی داخلی برای یکسان‌سازی رویه‌ها، آموزش نیروی انسانی شاغل در حسابرسی داخلی صنعت بیمه و کمک به رفع بندهای عنوان‌شده در گزارش حسابرس مستقل از اولویت‌های این کارگروه است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه تشکیل این کارگروه بتواند به کاهش چالش‌ها و بهبود فرایندها در کل صنعت بیمه کشور کمک کند، گفت: لازم است از حمایت‌های مدیرعامل بیمه کوثر، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و مدیران حسابرسی داخلی صنعت بیمه که در طی تمامی مراحل همراه بنده بودند کمال تشکر را داشته باشم و امیدوارم با تداوم حمایت‌ها و همکاری‌های فعلی بتوان در مسیر بهبود شرایط حسابرسی داخلی در صنعت بیمه گام‌های موثرتری برداشت و با تقویت حسابرسی داخلی در صنعت بیمه و خلق ارزش افزوده، به پیشبرد اهداف کلان صنعت بیمه کمک کرد.