رییس اداره کل امور مدیریت های شعب بانک مسکن از اجرای فاز پایلوت الکترونیکی شدن خدمات بانکی شعب در چند استان کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رضا صادقی اقدم، رییس اداره کل امور مدیریت های شعب بانک مسکن اعلام کرد: به تازگی و به دلیل کاهش نیاز به مراجعه به شعب از سوی مشتریان بانک مسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا، فاز پایلوت الکترونیکی شدن فعالیت های شعب بانک مسکن در چند استان کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول خدماتی که چندان وابستگی به احراز هویت نهایی مشتریان و متقاضیان انجام خدمات بانکی ندارد به صورت پایلوت و به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه به شعب انجام می شود.

صادقی اقدم با بیان اینکه هم اکنون و در فاز پایلوت انجام خدمات بانکی شعب به صورت الکترونیکی در استان های فارس، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و قم به صورت آزمایشی آغاز شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون بسیاری از مشتریان بانک مسکن از این موضوع بی اطلاع بوده اند استقبال زیادی از آن صورت نگرفته است و باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

وی خطاب به مشتریان بانک مسکن در این استان ها گفت: این امکان به صورت پایلوت برای این استان ها به منظور محافظت از مشتریان و کارکنان شعب بانک مسکن در برابر ویروس کرونا فراهم شده است و مشتریان و متقاضیان استفاده از خدمات بانکی بانک مسکن می توانند هر گونه سوال و یا ابهام خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن مطرح کرده وبرطرف کنند.

رییس اداره کل امور مدیریت های شعب بانک مسکن خاطرنشان کرد: به تدریج این نوع از خدمات الکترونیکی برای مردم نیز شناخته شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مشتریان مشاهده خواهند کرد که از این طریق دسترسی آن ها به بسیاری از خدمات بانکی تسهیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول الکترونیکی شدن فعالیت های شعب، عمده فعالیت ها وخدماتی که نیاز به احراز هویت نهایی ندارند انجام خواهد شد. برای مثال خدماتی مانند جابه جایی پول از حساب فردی به فرد دیگر که نیاز به احراز هویت نهایی فرد انتقال دهنده دارد جزو مواردی است که با احتیاط بیشتری در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد تا مشکلی در این زمینه برای مشتریان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تقریبا همه خدمات عمومی بانک مسکن به صورت الکترونیک برای مشتریان به وسیله اینترنت بانک، موبایل بانک و تلفن بانک در دسترس است خاطرنشان کرد: در مورد خدماتی که نیاز به مراجعه مشتریان است مانند خدمات مربوط به دریافت تسهیلات مسکن نیز تلاش کرده ایم تا دفعات مراجعه فرد برای انجام امور مقدماتی به منظور دریافت تسهیلات را به حداقل برسانیم. یکی از این موارد ارائه درخواست الکترونیکی برای دریافت تسهیلات مسکن از سوی متقاضیان است.

وی توضیح داد: با استفاده از این امکان متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب می توانند اقدام به ارائه درخواست برای دریافت تسهیلات مسکن وبارگزاری مدارک خود بر روی سامانه درخواست تسهیلات کنند و شعب نیز در زمان مناسب اقدام به تعیین وقت مراجعه به منظور انجام امور نهایی برای متقاضیان کرده و از این طریق دیگر نیازی به مراجعات چندباره برای دریافت تسهیلات و طی مراحل مقدماتی آن نیست.