مدیران بانک دی، سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه گذاری شاهد به منظور ایجاد هم افزایی بیشتر در فعالیت های اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک دی، در مراسم امضای این تفاهم نامه که در محل بانک دی و با حضور مدیرعامل، رییس هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره بانک، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد، معاون سازمان اقتصادی کوثر و جمعی از مدیران ارشد هر سه سازمان برگزار شد بر تقویت و توسعه ظرفیت های همکاری این سه مجموعه تاکید شد.

برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در این مراسم با اشاره به ظرفیت های گسترده شرکت های زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، امضای این تفاهم نامه را عامل مهمی در انسجام و همدلی بیشتر میان مجموعه های اقتصادی تحت مدیریت بنیاد شهید دانست و گفت: با ایجاد فضای مشترک همکاری میان این مجموعه ها نتایج بهینه‌تری از فعالیت ها حاصل خواهد شد و منافع آن برای خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری و تمامی ذینفعان بنیاد شهید بسیار مطلوب خواهد بود.

وی، هم راستایی و عملکرد منسجم و یکپارچه مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران را از مهم ترین برنامه ها و اولویت های مهندس اوحدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: خوشبختانه با انعقاد این تفاهم نامه، گام مهمی در راستای تحقق این برنامه برداشته شد و امیدواریم امور مربوط به اجرای بندهای این تفاهم نامه نیز به سرعت عملیاتی شود.

کریمی با اظهار امیدواری از نتایج مطلوب اجرای این تفاهم نامه، افزود: بانک دی ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه مالی و اقتصادی دارد که با اجرای این تفاهم نامه، تمامی این ظرفیت ها به صورت هدفمند در اختیار سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه گذاری شاهد قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به ابزارهای مالی مناسب بانک دی برای توسعه فعالیت های اقتصادی در سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: هر سه مجموعه در حوزه اقتصادی توانمند هستند و می توانند با اقدامات مشترک، به تقویت ظرفیت‌های یکدیگر، رضایت هر چه بیشتر خانواده معظم شهداء و جامعه بزرگ ایثارگری و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنند.

دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیئت مدیره بانک دی نیز در این نشست با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این بانک با سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: این تفاهم نامه در راستای بهینه‌سازی زنجیره ارزش موجود در زیرمجموعه های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران عملیاتی شده و قطعا نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

رییس هیئت مدیره بانک دی با تاکید بر این که نباید در یک مجموعه واحد، فعالیت های اقتصادی موازی شکل بگیرد، افزود: با عقد این تفاهم نامه، تمامی فعالیت های اقتصادی این سه مجموعه متمرکز خواهد شد و ظرفیت های موجود در بخش‌های مختلف در راستای منافع هر سه سازمان به کار گرفته می شود.

وی، افزایش بهره وری و سوددهی بیشتر فعالیت های اقتصادی زیرمجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران را یکی از مهم ترین خواسته های سهامداران و خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری دانست و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه، رضایت خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری تا حد زیادی محقق خواهد شد و انسجام قابل توجهی میان هر سه مجموعه شکل خواهد گرفت.

ارسلان فتحی پور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فراهم سازی مقدمات انعقاد این تفاهم نامه گفت: ظرفیت های مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران با این اقدام فعال خواهد شد که نتیجه آن به نفع خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری است.

وی افزود: مدیریت بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر با همراهی شرکت سرمایه گذاری شاهد می توانند در قالب یک کنسرسیوم فعال و توانمند، نه تنها سوددهی پروژه های خود را افزایش دهند، بلکه در بازار سرمایه نیز نقش آفرین باشند.

بهرام فیضی پور، معاون سازمان اقتصادی کوثر نیز در این نشست با قدردانی از تلاش های انجام شده برای به نتیجه رسیدن این تفاهم نامه گفت: از این پس با انعقاد این تفاهم نامه می توانیم شاهد انسجام و یکپارچگی بیشتر در فعالیت های مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم.

وی با تاکید بر این که اجرای مفاد این تفاهم نامه، آینده روشنی را برای هر سه مجموعه به ارمغان خواهد آورد، افزود: افزایش بهره وری و سودآوری نه تنها می تواند موجب ارتقای هر سه مجموعه شود، بلکه تجربه بسیار موفقی از همکاری و هم افزایی را نیز به نمایش می گذارد.

گفتنی است، برنامه ریزی برای حمایت و تقویت سهام شرکت های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام در حال اجراء، مدیریت اختصاصی ثروت و دارایی ها درگروه و ایجاد زنجیره ارزش، هم افزایی در ایجاد خدمات ارزش افزوده برای دارایی ها و مدیریت بدهی گروه، ایجاد نهادهای مالی جدید و مورد نیاز با مشارکت طرف های تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت های شرکت های کارگزاری، بیمه و صرافی در اجرای بهینه موضوع تفاهم نامه به منظور ارائه خدمات مطلوب و ایجاد بسترلازم برای توسعه سرمایه گذاری و اشتغال با اولویت بکارگیری فرزندان خانواده های معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری از مهم ترین اهداف این تفاهم نامه است.