مدیرعامل شرکت بیمه سامان صادرات خدمات بیمه ای را از مصادیق مهم عمل به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: راه نجات اقتصاد کشور از تکانه های پی در پی، قطع شریان های نفت و تکیه بر اقتصاد نفتی است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه با بیان این که سالهاست مقام معظم رهبری بر لزوم کاهش نقش درآمدهای نفتی در بودجه عمومی کشور به عنوان یکی از محورهای مهم عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اظهار کرد: درآمد نفتی پایدار نیست و با نوسان های مقطعی در میزان تولید و قیمت جهانی آن، نمی توان این منبع درآمدی را چندان تکیه گاه اقتصاد کشور قرار داد. 

وی افزود: در چنین شرایطی، تنها راه نجات اقتصاد کشور از تکانه های شدید و ریسک های احتمالی، توسل به توسعه درآمدهای غیرنفتی به ویژه صادرات خدمات است.

او با اشاره به این که در نگاه عموم، صادرات غیرنفتی تنها به محصولات صنعتی یا کشاورزی محدود می شود، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد صادرات خدمات فنی یا مبتنی بر دانش علاوه بر این که سرمایه گذاری چندانی نیاز ندارد، بازدهی چند برابری نیز به همراه دارد.

ضرابیه صنعت بیمه را یکی از مهمترین، فعال ترین و حرفه ای ترین حوزه های اقتصادی کشور دانست که توان صادرات خدمات فنی به خارج از مرزها را دارد و ادامه داد: بیمه گران ایرانی در بسیاری از حوزه های تخصصی فعالیت خود، بدون تردید جزو شاخص ترین و سرآمدترین متخصصان منطقه و حتی جهان هستند. 

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با بیان این که اکنون بسیاری از فعالان صنعت بیمه کشورمان، در بزرگترین شرکت های بیمه جهان مشغول به کارند، اظهار کرد: آمارهای موجود نشان می دهد صنعت بیمه کشورمان دست کم در منطقه جایگاه بسیار مطلوبی دارد و این رتبه تنها به همت کارشناسان، فعالان و متخصصان این صنعت ایجاد شده است؛ با این حال کشورهای همسایه ما از نظر توسعه صنعت بیمه، وضعیت مطلوبی ندارند و بالقوه ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات این خدمات هستند.

ضرابیه افزود: شرکت بیمه سامان نیز با شناخت این شرایط و با هدف کمک به توسعه صنعت بیمه و نیز ارزآوری از این محل به نفع کشور، فعالیت خود در خارج از مرزها را با ایجاد یک شعبه در کشور عراق آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در این کشور همسایه و دوست به ما نشان داد که تا چه اندازه می توان بر روی فعالیت های بیمه گری به عنوان راهکاری برای بزرگتر کردن اقتصاد کشور و نیز رهایی از بند اقتصاد نفتی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی حساب کرد.