مدیران شرکت‌ های بیمه با ارتقای بهره‌وری نیروی‌انسانی می‌توانند زمینه‌های ارتقای سوداوری شرکت را فراهم کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط‌ عمومی بیمه کوثر ، رییس پژوهشکده بیمه، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع‌انسانی، ضمن بیان مطلب فوق، خاطرنشان کرد: بهره‌وری نیروی‌انسانی در صنعت بیمه با استفاده از چرخه مدیریت بهره‌وری؛ برنامه‌ریزی برای تغییر، اجرای برنامه، نظارت و اصلاح مستمر و پیوسته امکان‌پذیر است.

حمید کردبچه با بیان اینکه برای محاسبه بهره¬وری چه در شکل بهره¬وری کلی عوامل تولید و چه در شکل بهره¬وری جزیی عوامل تولید مانند بهره¬وری سرمایه به اطلاعاتی مورد نیاز است که متاسفانه تولید نمی شود و دراختیار نیست، گفت: اطلاعاتی که امروز در شرکت‌ها برای تحلیل عملکرد استفاده می¬شود مبتنی بر نماگرهای مالی هستند. اگرچه این اطلاعات بسیار مهم بوده و برای ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اما برای محاسبه بهره¬وری کفایت نمی¬کنند. 

وی از انتشار نماگرهای 25شرکت بازار سرمایه در چند سال اخیر در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد:  تولید و انتشار نماگرهای اقتصادی که می-توانند مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بهره¬وری شرکت‌های بیمه ای را در اختیار قراردهند، در دستور کار همکاران پژوهشکده بیمه قرار گرفته است. 

رییس پژوهشکده بیمه افزود: اطلاعات ستانده و ارزش افزوده شرکت‌ها، هزینه‌های واسطه و جریان وجوه مهم‌ترین اطلاعات در این رابطه هستند که با استفاده از آنها محاسبه شاخص¬هایی مانند بهره¬وری  امکان‌پذیر خواهند بود.

حمید کردبچه در ادامه تصویری از بهره¬وری نیروی انسانی شرکت‌های بیمه که بر اساس براوردهای اولیه از نتایج اطلاعات به دست آمده، محاسبه شده بود را ارایه و اظهارکرد: براساس این نتایج بهره¬وری نیروی انسانی پایین بوده است که امید است و با ارایه راهکارهای لازم شاهد بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در صنعت بیمه باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است شرکت‌های بیمه با راه‌اندازی چرخه بهره‌وری بسترهای ارتقای بهره‌وری و در نهایت افزایش سوداوری را مهیا کنند.