مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی از پرداخت چهار هزار و 63 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری با رشد 68 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی، ناصر اسدی در نشست خبری با نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی رویکرد بانک توسعه تعاون را حمایت از تعاونی ها و اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان کرده و افزود: بانک توسعه تعاون از سال 1388 به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اصل 44 قانون اساسی و حمایت از شرکت های تعاونی تاسیس شد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان آذربایجان شرقی گفت: رویکرد این بانک توسعه ای بوده و تلاش دارد با پرسنلی جوان و تحصیلکرده مسیر بانکداری نوین را به سرعت طی کند که خوشبختانه با وجود جوان بودن بانک توانسته سهم بسزایی در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی تاکید کرد: امروز بانک توسعه تعاون جایگاه خود را در بخش تعاون تثبیت کرده و در نظام بانکی کشور نیز به عنوان یک بانک پویا ، چابک و خلاق شناخته می شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی بانک توسعه تعاون با 22 واحد بانک به عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون کشور فعالیت می نماید و همچنین در استان آذربایجان شرقی طی 10 ماهه اول سال جهش تولید این بانک افتخار دارد با همت جمعی همکاران مدیریت و شعب با پرداخت چهار هزار و 63 میلیارد ریال تسهیلات با افزایش 68 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل با وجود محدودیت ها و شرایط کرونایی کارنامه خوبی از خود ارائه نماید . بنحوی که تعهدات پرداخت در مدت مشابه به سال قبل دو هزار و 423 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از نظر جذب منابع سپرده ای تا به امروز این بانک افزایش 66 درصدی نسبت به 10 سال اول فعالیت خود در استان را امسال تجربه کرد.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی استان در سال جهش تولید تا پایان دیماه12 هزار و 303 فقره پرونده به مبلغ چهار هزار و 63 میلیارد ریال بوده که در بخش کشاورزی 385 میلیارد ریال طی 782 فقره پرونده و در بخش صنعت و معدن دو هزار و 117 میلیارد ریال طی دو هزار و 396 فقره پرونده و در بخش مسکن و خدمات بازرگانی یک هزار و 561 میلیارد ریال طی 9 هزار و 125 فقره پرونده پرداخت شده است.

اسدی با بیان اینکه مجموع تسهیلات بخش تولید و کشاورزی که همگی در راستای تولید پرداخت شده است جمعاً به مبلغ دو هزار و 502 میلیارد ریال طی سه هزار و 171 فقره پرونده تسهیلاتی بوده اذعان داشت: 62 درصد از کل تسهیلات پرداختی استان را شامل می شود . رویکرد پرداخت تسهیلات در سال جهش تولید در استان عمدتاً پرداخت تسهیلات به بخش های تولیدی بوده به طوری که با شناسایی واحدهای تولیدی که نقش مستقیمی در تولید و جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور داشته اند از جمله صنایع پلیمری و پلی اورتان و سایر صنایع پرداخت تسهیلات انجام پذیرفته واحدهای تولیدی که در ایجاد اشتغال در استان تاثیر مستقیم داشته اند و در شرایط کرونایی باعث حفظ اشتغال در واحدهای تولیدی استان شده اند .

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های بانک توسعه تعاون پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان می باشد که تا پایان دی ماه امسال مبلغ 505 میلیارد و 300 میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی 888 فقره پرونده تسهیلاتی به زوج های جوان استان پرداخت شده است.

اسدی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی از محل بند الف تبصره 18 و ماده 52 طی سال های 1398 و 1399 اجرایی شد که 885 میلیارد و 820 میلیون ریال از این محل به متقاضیان تسهیلات پرداخت گردیده است. همچنین در طول سال جاری 865 میلیارد ریال در قالب طرح رونق تولید، 716 میلیارد و 372 میلیون ریال در قالب طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری در قالب 790 پرونده پرداخت شده است.

وی در خصوص مزایای این نوع تسهیلات اظهار داشت: تسهیلات پرداختی از محل طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد فرصت های اشتغال در روستاها و به عبارتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی افزود: در سالجاری تعداد 12 پرونده معرفی شده از سوی کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در استان تعیین تکلیف شده و با اجرای طرح بخشودگی نیز مبلغ 13 میلیارد و 500 میلیون ریال به جهت حمایت از اشتغال و تولید در استان مورد تخفیف و بخشودگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد ضمانت نامه های صادره از سوی بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی طی سال گذشته فقره534 ضمانت نامه بوده که این تعداد در سال جاری به 647 فقره افزایش پیدا کرده است.

اسدی افزود: در پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک توسعه تعاون در استان از محل بودجه نهادهای حمایتی از محل بند ب تبصره 16 مبلغ 105 میلیارد و 800 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده که 100 درصد برنامه در این خصوص محقق شده است.همچنین از بودجه 53 میلیارد و 550 میلیون ریالی متقاضیان سازمان بهزیستی استان مبلغ 46 میلیارد ریال پرداخت شده که 86 درصد برنامه در استان محقق شده و تا پایان سال مابقی مبلغ پرداخت خواهد شد. همچنین از بودجه 10 میلیارد ریالی معرفی شدگان بنیاد شهید استان مبلغ 920 میلیون تومان پرداخت شده که 92درصد برنامه در این خصوص محقق شده و تا پایان سال مابقی مبلغ پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداختی از محل مشاغل خانگی وزارت تعاون 35 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه به تفاهم نامه های مشترک امضا شده با بانک توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی بالغ بر 133 عنوان تفاهم نامه امضا شده است که از قبل آن زمینه همکاری با نهادها و سازمان های متعددی فراهم شده است.

مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: ظرفیت های بانکداری الکترونیک بانک توسعه تعاون بسیار بالا بوده در حال حاضر تعداد مشتریان بانک توسعه تعاون در استان242 هزار و 539 نفر است همچنین تعداد مشتریان الکترونیک بانک توسعه تعاون در استان نیز 66 هزار و 545 نفر است.