بانک توسعه تعاون با راه اندازی زیرسامانه مدیریت چک ( صیاد) در سامانه بانکداری مجازی توسعه تعاون امکان مراحل ثبت، صدور و انتقال چک را مهیا نموده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون بر اساس قانون جدید چک مصوب سال 97 که در حال حاضر در شبکه بانکی لازم اجرا است، تمهیداتی اندیشیده شده تا نسبت به کاهش مخاطرات در معاملات تجاری بر اساس چک اقدام مؤثری صورت گیرد و نیز میزان چک‌های برگشتی در سیستم بانکی باهدف کاهش مشکلات برای فعالین اقتصادی کنترل شود.

بانک توسعه تعاون با هدف ارتقای سطح خدمات و سهولت دسترسی کاربران به خدمات بانکداری غیرحضوری، ضمن بهره گیری از ظرفیت های قابل توجه زیرساختی و فنی، سامانه های مدرن این بانک را برای ارائه خدمات جدید ثبت چک های صیادی تجهیز کرده است و از این پس مشتریان بانک توسعه تعاون می توانند علاوه بر اینترنت بانک، از سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون نیز برای ثبت، تائید و انتقال چک های جدید صیادی استفاده کنند.

بدین ترتیب، صادرکننده چک پس از درج مندرجات چک در برگ آن باید برای ثبت اولیه به سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون به آدرس https://vb.ttbank.ir مراجعه نموده و با درج نام کاربری و رمز عبور مطابق با همراه بانک توسعه تعاون به سامانه ورود پیدا نمایند. در این سامانه بخشی به عنوان ورود به سامانه مدیریت چک ( صیاد) وجود دارد که با درج شماره مشتری و شماره تلفن همراه به این سامانه می توان دسترسی پیدا نمود و اطلاعات چک و اطلاعات هویتی ذینفع یا ذینفعان را در این بخش ثبت نمود . البته این مرحله به‌عنوان ثبت اولیه چک تلقی شده و ثبت نهایی چک در سامانه صیاد مستلزم تائید دریافت چک توسط ذینفع آن از طریق یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد است.