بانک ملت موفق شد باز هم عنوان"داراترین شرکت کشور" را در رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی ایران به خود اختصاص دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت ، این بانک در بیست و سومین همایش 100 شرکت برتر ایران که در آن از بین 500 شرکت حاضر در این ماراتن، 100 شرکت عنوان شرکت های برتر را به خود اختصاص دادند، در شاخص بیشترین دارایی، با داشتن 4.504 میلیارد و 167 میلیون ریال دارایی، عنوان نخست را در بین تمامی شرکت ها از آن خود کرد.

بر اساس این گزارش، میزان دارایی بانک ملت در سال مالی 97 هم، 3.456 میلیارد و 790 میلیون ریال اعلام شده بود که در آن سال نیز بیشترین دارایی در بین شرکت های برتر ایران محسوب می شد.

در عین حال، بانک ملت در شاخص بالاترین رتبه فروش هم جایگاه ششم را با 482 هزار و 608 میلیارد ریال فروش به خود اختصاص داده و در بین بانک های کشور، در این زمینه حایز رتبه اول شده است.

در بخش بالاترین ارزش افزوده نیز بانک ملت روی پله چهارم ایستاده و ارزش افزوده ای معادل 156 هزار و 586 میلیارد ریال را در سال 98 تولید کرده است.

بانک ملت همچنین در شاخص بالاترین اشتغالزایی، در بین شرکت های برتر کشور چهارم شده و در سال مورد گزارش، 27 هزار و 574 نفر در این بانک مشغول به کار بوده اند.

این رقم، بالاترین جایگاه را در زمینه اشتغالزایی در گروه بانکی به بانک ملت اختصاص داده است.

این گزارش حاکی است، سازمان مدیریت صنعتی از سال ۱۳۷۷ با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و گروه‌های صنعتی در رشته‌های مختلف و گسترش رقابت در بین این بنگاه‌ها همچنین کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی برای برنامه‌ریزی بهتر، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

این رتبه‌بندی، ۵۰۰ شرکت دولتی و خصوصی را در بر می‌گیرد و علاوه بر شاخص میزان فروش، ۳۲شاخص دیگر را هم در نظر دارد و با توجه به بانک محور بودن اقتصاد ایران، صنعت بانکداری یکی از گروه‌های اصلی در این ارزیابی است.