نشست بانک کشاورزی با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ، با هدف بررسی راهکارهای تأمین مالی پسته و خرما روز چهارشنبه 14 مهر در تهران برگزار شد.

به گزارش مرورنیوز، در این نشست که با حضور مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره این بانک ، رضوی معاون وزیر امور اقتصادی  و دارایی و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، شهید زاده طی سخنانی با اشاره به نگرش کلی بانک کشاورزی در تأمین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه کارکنان بانک کشاورزی بر این است که تولید کننده در معرض آسیب قرار نگیرد.

در این جلسه ضمن بررسی مشکلات تولید کنندگان پسته مقرر شد در گام نخست مبلغ 1210 میلیارد ریال برای تأمین مالی تولیدکنندگان این بخش ها اختصاص یابد.

این درحالی است که بانک کشاورزی طی سال های 92 تا 94 افزون بر 2363 میلیارد ریال اعتبار در قالب 98  فقره تسهیلات به صادرکنندگان پسته و خرما در استان کرمان پرداخت کرده است و به منظور حمایت هرچه بیشتر از تولید و صادرات پسته و خرما اختصاص خط اعتباری جدید نیز در دستور کار شورای عالی اعتباری و وصول مطالبات بانک کشاورزی قرار گرفته و به زودی ابلاغ خواهد شد.