بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و جهت بهره‌مندی علاقمندان، پژوهشگران و محققان، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را به استانداری کرمان، شبکه قرآن و معارف سیما و بیمارستان ارجمند اهداء کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک در مراسم افتتاح فاز سوم بیمارستان ارجمند در کرمان که با حضور استاندار کرمان، معاون وزیر بهداشت، نماینده ولی فقیه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان، اساتید و پزشکان برگزار شد، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را به علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان و دکتر ارجمند مؤسس بیمارستان ارجمند اهدا کرد. در این مراسم استاندار و مؤسس بیمارستان ارجمند، هر یک از توجه و اهتمام ویژه بانک‌پاسارگاد به فرهنگ و هنر کشور قدردانی کرده و خواستار استمرار این‌گونه حمایت‌ها شدند.

این بانک همچنین یک جلد کتاب قرآن طباخ را به محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اهدا کرد. این اقدام نیز به‌منظور بهره‌مندی از این کتاب جهت بررسی و پژوهش‌های مرتبط انجام شد. محمدزاده ضمن ارزشمند خواندن اقدامات بانک‌پاسارگاد، نگاه ویژه مدیران این بانک را به فرهنگ و هنر کشور ستودنی خواند.

گفتنی است «مصحف شریف خراسان» به خط عبدالله طباخ هروی، از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه‌ی آستان قدس رضوی است که در قرن نهم هجری و در زمان حکومت سلطان بایسنقر به رشته تحریر در آمده‌است. این کتاب در سال 1394 با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. کتاب در قطع رحلی سلطانی، 33*47 سانتی‌متر مربع که در چاپخانه راش آلمان به مدت سه سال به چاپ رسیده‌است، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده‌است.