مدیرعامل بانک دی در مراسم معارفه معاون اعتبارات این بانک، بر اهمیت نقش اعتبارات در افزایش سودآوری بانک و نقش آفرینی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوزبه نقل از روابط عمومی بانک دی، محمد رضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در مراسمی با حضور مدیران ارشد بانک، شعبانعلی داورپناه را به عنوان معاون جدید اعتبارات بانک دی معرفی کرد.

مدیر عامل بانک دی در این مراسم، با اشاره به اهمیت حوزه اعتبارات در سودآوری بانک و نقش آفرینی در  اشتغالزایی و رونق اقتصادی کشور گفت: وظیفه ما به عنوان بانک، واسطه گری وجوهی است که مشتریان به امانت نزد ما قرارداده اند و بانک باید بتواند پولی را که تحت عنوان نقدینگی از سطح جامعه جمع آوری می کند در قالب عقود اسلامی به مصرف فعالیت های سودآور اقتصادی برساند.

قربانی  افزایش تولید، درآمد، اشتغال و سایر شاخصه های تاثیرگذار بر رونق اقتصادی و به تبع آن افزایش رفاه اجتماعی را بخشی از مهمترین اهداف توسعه اقتصادی هر کشور دانست و افزود: بانک ها با اعطای تسهیلات مناسب و به موقع به نهاد های مختلف تولیدی و خدماتی می توانند در شکوفایی اقتصاد کشور نقش آفرین باشند.

وی همچین افزود: تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر رعایت نرخ سودهای بانکی، می تواند شرایط اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه های اقتصادی را فراهم کند که نتیجه آن اشتغالزایی و افزایش تولیدات داخلی است و انتظار داریم حوزه اعتبارات بانک دی با اعتبار سنجی و شناخت دقیق نیاز ها و انتظارات مشتریان با حرکتی صحیح در چارچوب قوانین و مقررات نظام بانکی بتواند ضمن رفع نیاز های اقشار مختلف جامعه برای بانک نیز سودآوری ایجاد نماید.

قربانی در پایان سخنانش شعبانعلی داورپناه را که دارای سوابق درخشان در حوزه اعتبارات بانکی است و سابقه سال ها فعالیت در این حوزه را در کارنامه خدمتی خود دارد به عنوان معاون اعتبارات بانک دی معرفی کرد و گفت: امیدواریم با توجه به سوابق قابل توجه ایشان شاهد پیشرفت های قابل توجهی در حوزه اعتبارات بانک باشیم.

داورپناه معاون جدید اعتباری بانک دی نیز ضمن ابراز خرسندی از حسن اعتماد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک در انتخاب وی جهت تصدی این مسئولیت مهم  اظهار کرد: صنعت بانکداری امروزه، شرایط دشواری را برای بانکداران به ویژه مدیران بانکی فراهم کرده است زیرا مدیران باید در شرایط اقتصادی کشور انتظارات به حق سهامداران، مشتریان، بانک مرکزی، صاحبان صنایع خرد و کلان، دولت و سایر ذینفعان را در نظر گرفته و برآورده سازند.

وی همچنین از اقدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به عنوان اتفاق خوشایندی در صنعت بانکداری یادکرد و گفت: در شرایط فعلی که التهابات سود سپرده ها فروکش کرده است، می توان جهت مدیریت نقدینگی، از طریق خلق محصولات جدید اعتباری اقدام کرد و به نتایج مطلوبی دست یافت.