تعداد سازمان های استفاده کننده از خدمات سامانه مدیریت حساب های بانکی بانک ملت (محب)، تا پایان شهریور به ۴۴۲ موسسه و سازمان افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، تعداد این سازمان ها در پایان سال گذشته، ۴۱۳ موسسه و در پایان سال ۹۳ تعداد ۳۵۷ موسسه بوده است.
بر اساس این گزارش، سامانه محب بانک ملت به عنوان نمونه کاملی از Office Bankingدرصدد آن است که مشتریان حقوقی همچون مشتریان حقیقی بتوانند بسیاری از خدمات متنوع بانکی و اختصاصی شرکت ها را در دفتر کار خود دریافت کنند.
بر این اساس، مدیریت وجوه (شناسایی واریزی ها و برداشت ها)، انجام انواع حواله و انتقال وجوه به صورت موردی، گروهی، نسبتی(درصدی از وجوه) و یا مکانیزه، مدیریت انواع چک (گزارش بر اساس وضعیت چک ها، تحریر، تایید، خدمات کلرینگ و...)، انواع گزارش های صورتحساب و مانده حساب ها بصورت تجمیعی و تفکیکی و شماتیکی در سطوح کاربران مدیریتی و عملیاتی از جمله خدمات قابل ارائه از طریق سامانه محب بانک ملت است.
در عین حال، عدم محدودیت در تعداد  تراکنش های صورتحساب، امکان ارائه وب سرویس های مختلف (فراخوانی اطلاعات از طریق اتصال سیستم مالی شرکت به سامانه محب)،  به هنگام و آنی بودن گزارش ها، شناسایی عاملان درآمدی و سهم درصد هر عامل از درآمد کل شرکت ، اتصال مستقیم به سامانهcore banking، کاهش چشمگیر مغایرت های مالی، گزارش های تجمیعی واریز و برداشت به حساب های متعدد و استفاده از گواهی امضای دیجیتال جهت انجام تراکنش های مالی،  برخی از ویژگی های مهم سامانه محب به شمار می روند.
انعطاف پذیری در تغییرات و خدمات مورد نیاز شرکت ها با توجه به بومی بودن سامانه بانکداری متمرکز و مالکیت شرکت بهسازان ملت، ایجاد مکانیزم شناسایی درآمدها (تعریف عناوین واریز) و پرداخت های شرکت بر اساس طبقه بندی عاملان و ذینفعان شرکت و قابلیت تعریف و ایجاد دسترسی به هر یک از خدمات و امکانات سامانه به کاربران در ساختارهای هرمی شکل در سراسر کشور برای شرکت های بزرگ، از دیگر ویژگی های سامانه مدیریت حساب های بانکی  بانک ملت  است.
سازمان ها و شرکت های هرمی شکل (دارای تعدد واحد  و زیر مجموعه در سراسر کشور)، سازمان  ها و شرکت های دارای تعدد حساب، سازمان ها و شرکت های دارای درآمدهای متعدد (عناوین واریزی مختلف) یا نیازمند مدیریت هزینه ها و مدیریت بودجه تخصیص یافته به زیر مجموعه و سازمان ها و شرکت های نیازمند شناسایی عاملان درآمدی و ذینفعان، به عنوان جامعه هدف سامانه محب بانک ملت تعیین شده است.