​رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی اقتصادی و بانکی ضمن سفر به یونان با مقام های اقتصادی آن کشور در خصوص تعامل و توسعه ارتباطات دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، در این سفر که زراعتی مدیر عامل و تهرانفر قائم مقام این بانک رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کردند مسایل مورد علاقه طرفین در خصوص موضوعات اقتصادی و بانکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون نخست وزیر یونان با اشاره به اشتراکات دو کشور خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت و قابلیت های تهران و آتن شد و از این امر به عنوان سیاست راهبردی کشور متبوع خود یاد کرد.
"یانیس دراقاساکیس" گفت:  مقام های ارشد دو کشور در زمینه تحکیم مناسبات اقتصادی و سرعت بخشی به ارتقای سطح مناسبات و روابط سیاسی و اقتصادی دارای دیدگاه های مشترکی می باشند و انتظار می رود مسوولان ذیربط در این زمینه گام بردارند.
همچنین "یانیس استور ناراس" رییس بانک مرکزی یونان با ابراز خرسندی از تعامل بیشتر ایران، با نظام بانکی بین المللی خواستار استفاده بهینه از این فرصت برای تعمیق روابط دو جانبه بین ایران و کشور متبوعش شد.
دکتر سیف نیز در این دیدارها با اشاره به سطح مناسب روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور در خصوص راههای ارتقاء سطح روابط اقتصادی و بانکی  ایران و آتن، حمایت از سرمایه گذاران و بهره برداری مطلوب از ظرفیت های اقتصادی طرفین به بیان دیدگاههای خود پرداخت.
این دیدارها پنج شنبه و جمعه گذشته  و در پی دعوت همتای یونانی رییس کل بانک مرکزی برگزار شد.
همچنین در این سفر جلسه مشترک هیات ایرانی با بانک تعاون یونان ومجمع بانک های این کشور برای بررسی راه های افزایش مناسبات اقتصادی و بانکی باحضور تهرانفر قائم مقام مدیر عامل بانک صادرات ایران برگزار شد.
شایان توجه است بانک صادرات ایران که دارای شعب مختلفی در خارج از کشور است در یونان نیز از ظرفیت و قابلیت های فراوانی برخوردار می باشد.