مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد که پیاده سازی بانکداری دیجیتال در دستور کار این بانک قرار گرفته و در مرحله کنونی، نقشه راه پیاده سازی این نوع بانکداری تدوین شده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از  روابط عمومی بانک ملت، محمد بیگدلی در پنلی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، تاثیر فناوری های اطلاعاتی نوین را بر آینده صنعت بانکداری تشریح کرد و گفت: به پیش بینی بسیاری از موسسات بین المللی، بانکداری دیجیتال مدل آینده صنعت بانکداری در دنیا خواهد بود.
 
وی با بیان این نکته که بر اساس پیش بینی این موسسات، بانکداری دیجیتال دیگر تنها یک گزینه نیست که بانک ها به راحتی آن را نادیده بگیرند، تاکید کرد: طبق پیش بینی ها، بانکداری دیجیتال یک ضرورت در دستور کار روزانه بانک ها است و بانک ها در سراسر جهان به صورت فعالانه ای در حال اجرای مباحث دیجیتالی شدن در فرآیندهای داخلی و خدمات خود هستند.
 
مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: بانکداری دیجیتال فراتر از به کار گیری صرف فناوری های دیجیتالی، تاثیر عمقی بر استراتژی، ساختار و منابع انسانی بانک می گذارد.
 
وی با اشاره به این نکته که به پیش بینی موسسه گارتنر، صنعت بانکداری ۱۱ درصد ارزش اقتصادی صنعت اینترنت اشیا را در سال ۲۰۲۰ از آن خود خواهد کرد، یادآور شد: این فناوری پتانسیل تاثیرگذاری در آینده صنعت بانکداری خواهد داشت.
 
به گفته  بیگدلی، اینترنت اشیا، مجموعه استانداردها، پروتکل ها، دستگاه ها و فناوری های لازم برای برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات بین دستگاه های هوشمند در سطح جهانی است.
 
مدیرعامل بانک ملت از پیاده سازی نرم افزار بانکداری روی ساعت هوشمند، خودپردازهای سیار قابل ردیابی از طریق تلفن همراه، امکان پرداخت صرفا با تماس کارت بدون وارد کردن رمز، امکان مدیریت حساب و مسیریابی شعبه از طریق عینک گوگل به کمک فناوری واقعیت افزوده و پیاده سازی برنامه های مدیریت مالی شخصی روی ساعت هوشمند را نمونه هایی از خدمات قابل ارائه مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا در صنعت بانکداری برشمرد.
 
وی در عین حال به هوشمندی کسب و کار و کاربرد آن در صنعت بانکداری( بانکداری هوشمند) اشاره کرد و ادامه داد: هوشمندی کسب و کار در حوزه های مختلف بانکداری از جمله مدیریت ریسک اعتباری، فروش محصول به مشتریان، بخش بندی مشتریان، مدیریت ارزش چرخه مشتری، بهینه سازی فرآیندها، جلوگیری از جعل و تقلب، مدیریت ریسک تطبیق و تحلیل های پیشرفته مالی، کاربرد دارد.
 
 بیگدلی با تاکید بر این نکته که هم اکنون بازاریابی دیجیتال، بازاریابی سنتی را به چالش کشیده است، تصریح کرد: بازاریابی دیجیتال مزایای بسیاری برای صنعت بانکداری از جمله افزایش جذب مخاطب هدفمند، افزایش نرخ تبدیل کاربر عادی به مشتری، بهبود آگاهی از برند، افزایش نرخ بازگشت سرمایه، بهبود کیفیت داده و افزایش ترافیک وب سایت دارد.
 
وی با بیان این نکته که شعب بانک ها باید متناسب با دیجیتال شدن صنعت بانکداری، متحول شوند، اظهار داشت: هوشمندشدن شعبه به معنای استفاده صرف از فناوری نیست بلکه به معنای بازنگری مجدد در نقش شعبه، بازطراحی فرآیندهای کاری، توسعه دستگاه های هوشمند همراه با چیدمان جدید شعبه است به گونه ای که تجربه منحصر به فردی را برای مشتری ایجاد کند.