عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم پایبندی بانک ها به نرخ سود بانکی مصوب بانک مرکزی گفت: بانک ملی ایران خود را ملزم به رعایت نرخ مصوب بانک مرکزی می داند، چون این موضوع باعث ایجاد تعادل در بازار می شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک در نشست امروز خود که با حضور محسن امین زارع رییس اداره کل خارجه بانک و جمعی از روسای ادارت امور شعب استان ها برگزار شد، عنوان کرد: اگر شعب در سطح استان ها برای جذب منابع تلاش نمی کردند اکنون نمی توانستیم نقش موثری در بازار بانکی داشته باشیم و درآمدزایی نیز از این طریق کسب کنیم.

شایان ادامه داد: در شرایط فعلی کشور یکی از خواسته های به حق مردم اشتغال است، از این رو توجه به اشتغال، رسالت و وظیفه مهم بانک ملی ایران به عنوان یک نهاد دولتی محسوب می شود که البته باید ریسک اعتباری را نیز کنترل کنیم.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به طرح های این بانک برای تسهیلات دهی در بخش های اشتغال فراگیر، حمایتی و روستایی عنوان کرد: شب گذشته جلسه ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره داشتیم و اعتقاد داریم که خیر و برکت حاصل از اشتغالزایی به بانک و جامعه باز می گردد.

وی با اشاره به آثار مخرب تحریم ها در بخش های اقتصادی از جمله بانک ها، اضافه کرد: تا چند سال پیش گشایش های اعتبارات و درآمد های حاصل از کارمزد های این بخش متوقف بود و همین امر مشکلات بسیاری را ایجاد می کرد.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران با اشاره بر روند رشد منابع در تمام بخش های بانک، تسهیل دستورالعمل های مربوط به ضمانتنامه ها و بهبود شرایط پرداخت تسهیلات از منابع ارزی بانک خاطر نشان کرد: ما با نگاه مشتری مدارانه در بانک به دنبال مدلی مبتنی بر مشتری محوری هستیم تا با تمرکز روی بهینه سازی شاخص ها، حداکثر کردن منابع ارزان قیمت، تقویت بخش های بین المللی و ارز و حداکثر کردن وصول مطالبات غیر جاری بتوانیم شرایط مناسبی را در همه حوزه ها شاهد بوده و خدمات رسانی مناسبی را به مشتریان داشته باشیم.