بهره‌برداری همزمان از 10 دستگاه‌‌ خودپرداز غیرنقدی(ATM CASHLESS) پست‌بانک‌ایران باحضور دکتر فرحی مدیرعامل این بانک و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همدان برای اولین بار بصورت آزمایشی درسطح این استان آغاز شد.

به گزارش مرورنیوز، فرحی در مراسم رونمایی این دستگاه‌ها ضمن اشاره به راه‌اندازی آن به عنوان یک طرح ملی گفت: دستگاه‌های مذکور قابلیت‌های زیادی دارد و به دارندگان تمامی کارت‌های شبکه بانکی خدمات زیادی را بصورت الکترونیکی ارائه می‌کند که ازجمله آن می‌توان به مانده‌گیری حساب، خرید شارژ تلفن همراه، انتقال وجه و پرداخت قبوض اشاره کرد و به زودی خدمات تلفن ثابت نیز برروی آن نصب و راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: این طرح ملی نقش بسیار خوبی در توسعه دولت الکترونیک، بهینه کردن دسترسی همگانی به خدمات عمومی و آسایش و رفاه هموطنان از جمله خدمات بانکی را دارد.
فرحی تأکید کرد: این دستگاه کوچک دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است که در آینده‌ای نزدیک در همه نقاط کشور به ویژه در روستاها و مناطق دوردست کشور نیز نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران افزود: سرعت در ارائۀ خدمات، پشتیبانی از بارکد دوبعدی، کارت‎های مایفر و مگنت، نصب و راه‎اندازی و جابجایی آسان، ارائۀ خدمات بانکی بصورت ۲۴ ساعته، امکان نصب ساده در مراکز مختلف دولتی، آموزشگاهی و آموزشی، فروشگاهی و تفریحی، عدم نیاز به شبکه‎های کابلی به منظور ارتباط با شبکۀ شتاب، دسترس‎پذیری و عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک، قابلیت اختصاصی‎سازی خدمات برای کسب‎وکارهای مختلف، صرفه‎جویی در وقت هموطنان، سادگی، امنیت و کاربرپسند بودن و پرهیز از مشکلات نقل و انتقال پول نقد از مهمترین ویژگی این دستگاه‌ها می‌باشد.
مهندس نظری پویا مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از پست‌بانک‌ایران به جهت راه‌اندازی این دستگاه‌ها گفت: این گونه خدمات قطعاً موجب توسعه خدمات عمومی و دولت الکترونیک خواهد شد.
همچنین در این مراسم مدیران کل ادارات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری نیز حضور داشتند.
گفتنی است: دکتر فرحی پیش از این مراسم از پست‌بانک شعبه لالجین، شعبه مرکزی همدان و واحدهای ستادی مدیریت شعب استان همدان بازدید و پس از برگزاری جلسه شورای پست‌بانک‌ استان با استاندار همدان نیز دیدار می‌کند.