بمنظور برنامه ریزی لازم برای آموزش نظام مند مفاهیم بیمه در مدارس کشور به صورت گسترده، کارگروه تهیه محتوای بیمه ای کتب درسی دراداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی تشکیل شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به مطلب بالا و تأکید بر اهمیت شناخت اصول اولیه فراگیری مفاهیم بیمه ای و آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های صنعت بیمه از پایه دبستان گفت: اگر آموزش بیمه را از مقاطع ابتدایی آغاز کنیم در آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت رفاه اجتماعی پایدار خواهیم بود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در چند دهه اخیر نظام آموزشی کشور کمتر به مفاهیم بیمه و صنعت بیمه پرداخته است اما خوشبختانه در سالهای اخیر، مطالب بیمه ای در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون تحصیلی در مدارس و هنرستان های سراسر کشور، تدریس می شود.

همتی با ابراز خرسندی از حمایت مجموعه آموزش و پرورش و اداره کل دفتر پژوهش و برنامه ریزی تالیف کتب درسی در خصوص گنجاندن مطالب بیمه ای در کتب درسی گفت: بی تردید درج مطالب بیمه ای در کتب درسی نه تنها نسل نوجوان و جوان، بلکه معلمان و خانواده‌ها را نیز با مفاهیم بیمه ای آشنا می کند و قطعا با تداوم این امر، فرهنگ بیمه در جامعه به شکل معنا داری افزایش یابد.

وی نقش آموزش را در توسعه پایدار صنعت بیمه، حیاتی دانست و گفت: آموزش بیمه در سنین پایین تر موجب رشد و شکوفایی صنعت بیمه است، لذا باید ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی این صنعت به درستی تبیین شود تا افق های توسعه ای قابل دسترس باشد.

به همین منظور، پیرو تعاملات انجام شده در خصوص گسترش و درج مطالب بیمه ای نظام مند در کتب درسی مدارس با آموزش و پروش و تصویب رشته " بیمه و بانکداری" در شورای عالی آموزش و پرورش، کارگروهی تحت عنوان "تهیه محتوای بیمه ای کتب درسی" متشکل از کارشناسان فنی خبره تشکیل شد.

بنابر این گزارش مقرر شد، کارگروه مذکور نسبت به تهیه مطالب بیمه ای برای کتاب های شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش اقدام و آنرا در اختیار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.