مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهرایران در استان خراسان رضوی سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان و کم بینایان را در شعبه مرکزی شهر مشهد راه اندازی کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سامانه خدمات بانکی نابینایان با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان نابینا و سهولت بهره‌مندی این قشر از خدمات بانکداری الکترونیک، در شعبه مرکزی استان خراسان رضوی بانک قرض الحسنه مهرایران راه اندازی شد و در شعب سراسر کشور در حال توسعه است.

استفاده آسان از امکانات، تجهیزات و خدمات بانکی بدون نیاز به حضور همراه از جمله اهداف راه اندازی این سامانه برای نابینایان است.

بدین ترتیب روشندلان می توانند در مراجعه های خود به شعبی که این سامانه در آن راه اندازی می شود، بدون هیچ محدودیتی به انجام عملیات بانکی خود پردازند.

شایان ذکر است، طبق آخرین غربالگری‌های به عمل آمده در کشور، قائم‎مقام انجمن نابینایان، از وجود ۱۱۵ هزار نابینا و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر کم بینا یا دچار اختلال بینایی در کشور خبرداد. این در حالی است که نابینایان، تحصیل کرده‌ترین افراد در میان معلولان به شمار می‌روند به نحوی که تعداد نابینایان دانشگاهی در کشور بالغ بر پنج هزار نفر می باشد.