بانک ملی ایران که خود یک سرزمین غنی از تاریخ است، سال های سال تعداد قابل توجهی از اسناد قدیمی، اشیای دیرینه و آثار هنری فاخر را به صورت پراکنده در خود جای داده بود، تا این که پس از مدت ها توانست آن ها را زیر یک سقف جمع کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، راه اندازی موزه را شاید بتوان یکی از مهم ترین دستاوردهای سال های اخیر و تحقق یکی از آرزوهای بزرگ 9 دهه گذشته بانک دانست.

این موزه گنجینه ای از آثار تاریخی است که هر کدام فارغ از ارزش مادی، دنیایی از ناگفته ها را به همراه دارد. از نقاشی های قدیمی گرفته تا سنگاب های بزرگ و سکه های کوچک! بخش قابل توجهی از اسناد تاریخی در طول فعالیت بانک ملی ایران نیز در این موزه دیده می شود.

موزه بانک ملی ایران اکنون روزانه پذیرای صد ها علاقه مند به تاریخ این کشور است، اما به طور برنامه ریزی شده نیز تا کنون ده ها سفیر، وزیر، مورخ و دانشمند فعال در این حوزه، توانسته اند آن را بازدید کنند.

این موزه همچنین با برگزاری چندین نمایشگاه مشترک داخلی و خارجی، نقش مهمی در توسعه فرهنگ کشورمان و نیز اعتلای نام بانک ملی ایران داشته است.

موزه بانک ملی ایران در دوره کوتاه فعالیت خود افتخارات متعددی کسب کرده است که از جمله آن ها می توان به کسب عنوان موزه برتر در میان موزه های کشور و نیز موزه برگزیده سال 97 از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در بخش «کودک و نوجوان» اشاره کرد.