نماینده آیت الله سیستانی گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز «حقی است که قانون اساسی برای شهروندان در نظر گرفته و نیروهای امنیتی نیز باید امنیت تظاهرات‌کنندگان را تأمین کنند».

به گزارش مرور نیوز،  عبدالمهدی الکربلائی ، نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان به تظاهرات امروز مردم عراق واکنش نشان داد.

الکربلائی تأکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز «حقی است که قانون اساسی برای شهروندان در نظر گرفته و نیروهای امنیتی نیز باید امنیت تظاهرات‌کنندگان را تأمین کنند».

شبکه خبری المیادین به نقل از الکربلائی گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان نباید به اموال عمومی و شخصی تعدی کنند، بلکه باید مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند.

وی با تأکید بر اینکه تعدی به نیروهای امنیتی و آسیب رساندن به اموال عمومی با مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات منافات دارد، خاطر نشان کرد: «شماری از اصلاحات، مورد اتفاق نظر مردم عراق قرار دارد، از جمله مبارزه با فساد و تحقق عدالت اجتماعی».

نماینده آیت الله سیستانی از تظاهرات‌کنندگان خواست که مبادا بر اثر خشم از وضعیت معیشتی به نیروهای امنیتی و اموال بیت‌المال حمله کنند.

الکربلائی خطاب به تظاهرات‌کنندگان گفت: «به کسانی که اهداف پلید دارند، اجازه ندهید در میانتان نفوذ کرده و به نیروهای امنیتی حمله کنند».

وی ضمن انتقاد از گزارشی که اخیرا درباره نتایج تحقیقات تظاهرات عراق منتشر شد، خاطر نشان کرد که باید یک هیئت قضائی مستقل برای بررسی تظاهرات گذشته تشکیل شود.

تظاهرات مردم عراق امروز در 10 استان بار دیگر آغاز شد. اعتراض مردم عراق به وضعیت سوء معیشتی، بیکاری و گسترش فساد اداری است.

نیروهای امنیتی عراق از صبح امروز به صورت گسترده در مناطق مختلفی از استان‌های عراق مستقر شده‌اند تا از تظاهرات‌کنندگان حمایت و اموال دولتی و شخصی را حفظ کنند.