تلویزیون المنار، رژیم صهیونیستی از پخش صدای اذان در مناطق مختلف فلسطینی جلوگیری می کند.

به گزارش مرور نیوز ، خبرنگار المنار در فلسطین اشغالی در گزارشی گفت: روستای بیت سکاریا در جنوب غربی بیت لحم واقع شده است. این روستا با 12 مجتمع صهیونیست نشین موسوم به گوش عتسیون محاصره شده است. مقام حضرت زکریا (ع) در این روستا واقع شده است. دشمن از پخش صدای اذان از این مکان مقدس جلوگیری می کند. دشمن از سال 1980 مانع از احداث گلدسته در مسجد موجود در این مقام شده است.

محمد عطاالله رئیس شورای محلی بیت سکاریا گفت: ما چندین بار برای احداث این گلدسته اقدام کرده ایم اما اسرائیلی ها اجازه ساخت آن را نمی دهند. اسرائیلی ها همچنین با توقیف بلندگوهای ما مانع از پخش صدای اذان می شوند. آنها می گویند صدای الله اکبر شهرک نشینان صهیونیست را ناراحت می کند.

این شبکه افزود: روستای بیت سکاریا نمونه ای از روستاهای بسیاری است که از پخش صدای اذان و یا احداث مسجد و ساختمان مسکونی فلسطینی ها در آنها ممانعت بعمل می آید.

این نخستین یا آخرین مورد از مقابله صهیونیستها با پخش صدای اذان در مساجد فلسطینی نیست. دادگاه رژیم اشغالگر امام جماعت مسجد الدعوه را در شهر اللد در همین چارچوب چند روز پیش به اتهام پخش صدای اذان به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.