کاخ سفید اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا از مردم و اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها علیه حکومت حمایت می‌کند. ما استفاده از نیروی کُشنده و محدودیت‌های شدید علیه اعتراضات را محکوم می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز،  کاخ سفید  به دنبال اغتشاشات و آشوب‌های اشرار در چند روز گذشته در کشورمان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا از مردم و اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها علیه حکومت حمایت می‌کند. ما استفاده از نیروی کُشنده و محدودیت‌های شدید علیه اعتراضات را محکوم می‌کنیم.

استفانی گریشام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بخش دیگری از این بیانیه  مدعی شد: «ایران به طور متعصبانه در حال ادامه برنامه‌ هسته‌ای و برنامه موشکی خود است و از تروریسم حمایت می‌کند.»

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در خاورمیانه بوده و عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه است. 

کاخ سفید و مقامات آمریکایی در حالی به بهانه برخی آشوب ها و اغتشاشات اخیر مدعی حمایت و پشتیبانی از مردم ایران می‌‌شوند که پارسال دولت آمریکا به صورت یک‌طرفه ار توافق چندجانبه برجام خارج شد و تمام تحریم ها علیه مردم ایران که ذیل این توافق تعلیق شده بودند طی یک دوره شش ماهه برگرداند.