یک ستون نظامی ارتش آمریکا از خاک عراق به سوریه وارد شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، یک ستون از نیروهای آمریکایی از خاک عراق وارد استان الحسکه سوریه شدند.

به نوشته سانا، این ستون متشکل از یازده خودرو از جمله تانکر و کامیون حامل تجهیزت نظامی از گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز عراق و سوریه، وارد استان الحسکه شدند.

* تداوم نبرد ترکیه و قسد در شمال سوریه

نبردهای شدید بین نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان موسوم به گروه سوریه دموکراتیک  (قسد) در اطراف شهرک تل تمر در ریف شمال غربی الحسکه و جاده بین المللی مجاور آن ادامه دارد.

این نبردها درپی اختلاف بین آنکارا و مسکو درباره تل تمر صورت گرفته است که در محدوده منطقه توافقنامه آتش بس روسیه و ترکیه قرار دارد. این توافقنامه بر آتش بس و عقب نشینی قسد از جاده بین المللی و تمام شهرک تل تمر و اطراف آن و تحویل این شهرک به ارتش سوریه درمقابل عقب نشینی مشابه گروه های مسلح مورد حمایت آنکارا به سمت ریف راس العین و شمال جاده بین المللی تاکید می کند.

روسیه به طور کامل سیطره ترکیه بر منطقه راهبردی تل تمر را رد می کند. این درحالی است که آنکارا نیروهای پشتیبانی بیشتری به مرز خود با سوریه برای حمایت از نیروهایش در این منطقه گسیل داشته است.

شهرک تل تمر اولین مناطقی است که نیروهای ارتش سوریه براساس توافقنامه بین دمشق و قسد –همزمان با یورش ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه در نهم اکتبر گذشته- وارد آن شدند.

شهرک راهبردی تل تمر شاهراه مواصلاتی استان الحسکه است و جاده حلب به الحسکه و القامشلی از آنجا منشعب می شود و جاده راس العین -الحسکه از آن عبور می کند. تل تمر در فاصله 40 کیلومتری الحسکه و 35 کیلومتری راس العین قرار داد.