تازه‌ترین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ درخصوص تبادل دو زندانی ایرانی و آمریکایی گفت: در چند هفته‌ گذشته موفق شدیم گفت‌وگو‌های فشرده‌ای با ایرانی ها انجام بدهیم و امیدواریم این تبادل نویدبخش آزادی همه‌ اتباع آمریکایی باشد که در ایران زندانی هستند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از رادیو ملی آمریکا، رابرت او برایان، تازه‌ترین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، درخصوص مبادله یک زندانی آمریکایی با نام شی وای وانگ با مسعود سلیمانی، شهروند ایرانی که در بازداشت آمریکا به سر می‌برد، گفت: «ما در پی آن بودیم که همه‌ آمریکایی‌هایی را که در ایران بودند به خانه بازگردانیم. باز کردن راهی برای گفت‌وگو با ایرانی‌ها و علاقمند کردن آنان به این موضوع بسیار دشوار بود؛ از این رو بسیار خرسندیم که در چند هفته‌ گذشته موفق شدیم گفت‌وگو‌های فشرده‌ای با آنان انجام بدهیم و امیدواریم این تبادل نویدبخش آزادی همه‌ اتباع آمریکایی باشد که در ایران زندانی هستند.»

وی افزود: به تماس‌هایمان با ایران ادامه خواهیم داد تا بلکه بتوانیم دیگر شهروندان آمریکایی را نیز به خانه بازگردانیم. آقای سلیمانی به ایران بازگشت؛ اتهام‌هایی که ضد او مطرح شده بود مردود اعلام شد. درباره‌ جزئیات این موضوع باید از وزارت دادگستری پرس و جو کنید. اما تا جایی که می‌دانم او قرار بود هفته‌ آینده در دادگاه حاضر شود و این توافقی بسیار بسیار خوب برای آمریکا بود.

مشاور ترامپ همچنین مدعی شد: «ما هیچ چیز از دست ندادیم و در عوض توانستیم یک آمریکایی را به خانه بازگرداندیم.»