سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد روسیه هرآنچه بتواند انجام می‌دهد تا از خودش در مقابل "توسعه تهاجمی" ناتو دفاع کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف ناتو از سال ۲۰۱۴ تا کنون مشغول تقویت حضور نظامی خود در اروپا به ویژه در کشورهای  اروپای شرقی که همسایه روسیه هستند بوده است.

این در حالی است که مسکو بارها به ناتو هشدار داده این تقویت موضع نظامی در مرزهای روسیه، "تحریک‌آمیز" بوده و توازن قدرت راهبردی موجود را تهدید می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز به خبرنگاران گفت: روسیه هرآنچه لازم است انجام می‌دهد تا از خود در مقابل توسعه ناتو به سمت مرزهایش محافظت کند.

ناتو در حقیقت یک بلوک "مهاجم" است و به همین دلیل روسیه باید هرآنچه لازم باشد را برای دفاع از خود انجام دهد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه روسیه از همه حقوق حاکمیتی لازم برای انجام تدابیر لازم در سراسر خاک روسیه برخوردار است.

پسکوف گفت: کرملین از نزدیک روند کمپین انتخاباتی در فرانسه را دنبال می‌کند و می‌داند که دورنمای همکاری دو جانبه میان دو کشور می‌تواند فراتر رود.

پسکوف خاطرنشان کرد: ما روند پیشروی کمپین انتخاباتی فرانسه و انتخابات مقدماتی اخیر در این کشور را با علاقه فراوان دنبال می‌کنیم. فرانسه شریک ما و کشوری است که با روسیه دارای روابط خوب بوده و ابعاد همکاری دو کشور می‌تواند خیلی بیشتر از ابعاد کنونی باشد.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد: پوتین در دوره سال‌های ۲۰۰۸  تا ‌۲۰۱۲ توانست سطح بالایی از همکاری سازنده را با فرانسوا فیون، نخست وزیر وقت فرانسه که در انتخابات مقدماتی اخیر حزب جمهوری خواه این کشور پیروز شد برقرار کند. در آن زمان تلاش‌های سازنده‌ای در زمینه ایجاد روابط دو جانبه صورت گرفت و در حقیقت این دو کشور روابط خوب را نسبتا حفظ کردند.