حزب محافظه کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون ۳۵۵ کرسی پارلمان را از آن خود کرد.

به گزارش مرور نیوز، شمارش آرای انتخابات پارلمانی انگلیس حاکی از آن است که حزب محافظه کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون  توانسته با کسب ۴۳.۳ درصد آرا، ۳۵۵ کرسی پارلمان را از آن خود کند.

پس از آن حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» نیز با کسب ۳۲.۸ درصد آراء ۲۰۲ کرسی پارلمان را تصاحب کرد.

دو حزب «ملی اسکاتلند» و «لیبرال دموکرات» نیز هرکدام به ترتیب ۴۸ و ۱۰ کرسی را در پارلمان انگلیس به خود اختصاص دادند.

دیگر احزاب شرکت کننده در این انتخابات عبارتند از: حزب اتحادگرای دموکراتیک با ۸ کرسی، حزب شین فین با ۶ کرسی، حزب پلاید کامری با ۴ کرسی، حزب سبز با یک کرسی. سایر احزاب  نیز در مجموع ۳ کرسی دیگر را در پارلمان انگلیس تصاحب کردند.

پیش از این، نتایج نظرسنجی های انجام شده در حوزه های رأی گیری نشان می داد که «بوریس جانسون» و حزب محافظه کار انگلیس احتمالاً اکثریت کرسی ها را در پارلمان این کشور از آن خود می کنند.

کسب پیروزی در انتخابات سراسری روز پنج شنبه می تواند جایگاه جانسون در دفتر نخست وزیری را تحکیم بخشد و راه را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ظرف مدتی کمتر از دو ماه هموار سازد.

برای نخست وزیر کنونی انگلیس که دوره تصدی کوتاه مدتش با مشکلات عدیده حقوقی و ناآرامی و آشوب همراه بود، این پیروزی به مثابه اثبات بی گناهی اش تلقی می شود.

طبق نتایج نظرسنجی انجام شده در حوزه های رأی گیری پیش بینی می شود که محافظه کاران ۳۶۸ کرسی را در مجلس عوام تصاحب کنند که این رقم برای حزب کارگر حدود ۱۹۱ کرسی است.

کسب این تعداد کرسی به حزب محافظه کار یک اکثریت- ۸۶ کرسی- می بخشد که این امر به جانسون برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان ماه ژانویه قدرت و اختیار لازم را اعطا می کند.

گفتنی است که نتایج این نظرسنجی قطعی نیست و ارقام ممکن است تغییر کند.