سرویس بین الملل- نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در سفر به ترکیه با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های ترکیه، بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه در آنکارا با نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، دیدار و گفت و گو کرد.

بارزانی که ساعتی پیش، وارد آنکارا شد، اولین دیدار خود را در اقامتگاه نخست وزیری در آنکارا با بینالی یلدریم انجام داد.

وی قرار است با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز دیدار و گفت و گو کند.

دیدار بارزانی با یلدریم در پشت درهای بسته ادامه دارد و دو طرف اظهار نظری در این خصوص نکرده اند.

انتظار می رود در این دیدارها، موضوع آزادسازی موصل، وضعیت در تلعفر، تحولات سیاسی و امنیتی در شمال عراق و منطقه، همکاریهای اقتصادی و تجاری ترکیه و اقلیم کردستان عراق، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

دولت با اعلام دکترین امنیتی تازه خود مدعی شده است که ریشه تهدیدات تروریستی و امنیتی علیه تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود در خارج از مرزهای خود از بین خواهد برد. در این راستا اعلام کرده است به تبدیل منطقه سنجار ایزدی ها در شمال عراق به عنوان قندیل دیگری برای پ.ک.ک در شمال عراق، اجازه نخواهد داد.

آنکارا همچنین تلعفر را یک شهر ترکمن نشین اعلام کرده و نسبت به عدم تغییر ساختار قومی تلعفر و موصل را در جریان پاکسازی گروه تروریستی – تکفیری داعش از عراق هشدار داده است. 

اظهارات مقامات ترکیه در خصوص خط قرمزهای این کشور در عراق و اصرار در خصوص ادامه حضور نیروهای این کشور در اردوپاه بعشیقه در نزدیکی موصل در دوره اخیر موجب تشدید تنش بین آنکارا – بغداد شده است.