براساس اخبار رسیده، ژاپن به دنبال ارتقای فناوری سامانه دفاع موشکی خود برای رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک و مافوق صوت است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه ژاپنی سانکی در گزارشی نوشت: وزارت دفاع ژاپن در سال ۲۰۲۰ دو هدف بزرگ در عرصه فناوری سامانه‌های دفاع موشکی را در نظر دارد. بر اساس برنامه‌های این وزارتخانه، توکیو قصد دارد در سال ۲۰۲۰ سامانه دفاع موشکی خود را ارتقا دهد تا از این طریق رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک و مافوق صوت را تسهیل بخشد.

ژاپن علاوه بر ارتقای سامانه دفاع موشکی برای ردیابی و انهدام موشک بالستیک ، در ۷ سال گذشته، به دنبال ساخت سامانه دفاع موشکی جدیدی بوده که موشک‌های مافوق صوت را هدف قرار دهد.

به نوشته این روزنامه، ارتش ژاپن همچنین می‌خواهد موشک‌های زمین به هوای خود را ارتقا دهد. قرار است دامنه پرواز آن‌ها که هم اکنون ۱۰۰ کیلومتر است، افزایش یابد. این موشک‌ها برای رهگیری هواپیما‌های دشمن و موشک‌های کروز طراحی می‌شود.

سامانه‌های دفاع موشکی ژاپن که متشکل از سامانه پاتریوت آمریکا و ایجس است در حال حاضر قادر نیست اهدافی که در مسیر کوتاه قرار دارند یا قادرند مسیر خود در مرحله نهایی را تغییر دهند، هدف قرار دهد. گفته می‌شود این اقدام ژاپن در راستای مقابله با تهدید‌های احتمالی کره شمالی است.

روسیه هم روز گذشته از افزایش سرعت موشک‌های فراصوت «کینژال» و «زیرکان» به بیش از ۱۰ ماخ یا ۶۰۰ مایل در ساعت خبر داد.