آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: به این نهاد خبر رسیده که ایران گفته همکاری تهران با آژانس مانند قبل ادامه خواهد داشت و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های خود را در آنجا ادامه می دهند.

به گزارش مرور نیوز،  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد: به این نهاد خبر رسیده که ایران گفته همکاری تهران با آژانس مانند قبل ادامه خواهد داشت و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های خود را در آنجا ادامه می دهند.

این نهاد بین‌المللی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که کشورهای عضو را در زمان مقتضی در جریان هر تحولی قرار خواهد داد.

دولت جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (یکشنبه شب ۱۵ دی ماه) گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد که بر اساس آن، ایران، دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

ایران با صدور بیانیه‌ای درباره گام پنجم برجامی گفت: «همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت رفع تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ کند.»