دفتر نخست وزیری عراق گفت: ایران پیش از حمله موشکی به مواضع نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد آن را به دولت عراق اطلاع داده بود.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از العربیه، دفتر عادل عبدالمهدی ، نخست وزیر عراق گفت: ایران قبل از حمله موشکی به مواضع نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد آن را به دولت عراق اطلاع داده بود.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد بعد از نیمه شب پیام شفاهی رسمی از طرف ایران دریافت کرد که پاسخ به ترور قاسم سلیمانی آغاز شده است.

نخست وزیری عراق افزود: «ایران به ما اعلام کرد که این حمله به پایگاه‌های آمریکا محدود خواهد بود.»

این دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد در زمان حملات موشکی ایران به نظامیان آمریکایی در عین الاسد، تماسی از طرف واشنگتن دریافت کرد. دفتر عبدالمهدی افزود: عبدالمهدی به تماس‌های خود برای جلوگیری از وقوع درگیری نامحدود ادامه می‌دهد.

دفتر نخست وزیر عراق افزود: «این بحران خطرناک منطقه و جهان را با خطر جنگ ویرانگر روبرو کرده است. هر نوع تعرض به حاکمیت ملی عراق را رد می‌کنیم و دولت به تلاش خود برای جلوگیری از تنش ادامه می‌دهد.»

سپاه پاسدان انقلاب اسلامی صبح امروز در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، دو پایگاه نظامی این کشور در عراق  را هدف حمله موشکی قرار داد.