رهبر حزب کارگر، در تازه‌ ترین واکنش خود به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: این اقدام از سوی آمریکا «بر اساس هر قانونی غیرقانونی» بوده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، در تازه‌ ترین واکنش خود به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت این اقدام از سوی آمریکا «بر اساس هر قانونی غیرقانونی» بوده است.

در این مصاحبه، این سیاستمدار انگلیسی هر چهار باری که درباره این موضوع مورد سوال قرار گرفت تاکید کرد ترور سلیمانی غیرقانونی بوده است و کار‌هایی که به او نسبت داده می‌شود، درست نیست. کوربین گفت آمریکا وقتی انتظار دارد دیگر کشور‌ها قوانین بین‌المللی را رعایت کنند خود نباید قانون را نقض کند.

کوربین این سخنان را پس از آن مطرح کرد که پیشتر نیز به شدت از تصمیم واشنگتن برای ترور سردار سلیمانی انتقاد کرده  بود و از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و بن والاس، وزیر دفاع این کشور، خواسته بود در خصوص حمایت خود از این تصمیم واشنگتن توضیح دهند.

رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنرانی خود در مجلس عوام این کشور این اقدام آمریکا را «عملی بسیار خطرناک و تهاجمی» که ممکن است خاورمیانه را در جنگ دیگری درگیر کند، خوانده بود. کوربین در این جلسه مجلس بوریس جانسون را متهم کرد که پشت وزیر دفاع پنهان شده است، زیرا او خواستار پاسخ درباره واکنش انگلیس به تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا بود. او مداخلات آمریکا در خاورمیانه را به پارلمان یادآوری کرد و با اشاره به حمایت انگلیس در حمله به عراق که از سوی مجامع بین‌المللی غیرقانونی قلمداد شد، تاکید کرد که باید از کمک لندن به آمریکا برای یک مداخله دیگر در خاورمیانه ممانعت شود.

او در سخنرانی خود در مجلس عوام گفت: «بسیاری از ما مخالف حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ و حمله ناکام به افغانستان و همچنین بمباران لیبی در ۲۰۱۱ بودیم. آیا چیزی از این اتفاقات نیاموخته‌ایم؟ این مجلس باید از فرو رفتن کشور در یک جنگ ویرانگر دیگر که به دستور کشوری دیگر صورت می‌گیرد، جلوگیری کند.»

کوربین در همین سخنرانی از واکنش انگلیس به ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد به ویژه آنکه از طرف ایرانی که مورد حمله قرار گرفته بود خواست آرامش را حفظ کند. او گفت «نمی‌دانم اگر ایران یک ژنرال آمریکایی را ترور می‌کرد، آیا باز هم دولت انگلیس به واشنگتن می‌گفت که تعهد کاملا بر دوش آمریکاست که تنش‌زدایی کند.»

به دنبال ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا، بامداد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد با استفاده از موشک‌های بالستیک، دو پایگاه نظامی مهم آمریکا در عراق را مورد هدف قرار داده است. این پایگاه بزرگترین، مجهزترین و مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود.