هزاران وکیل برجسته آمریکایی با امضای نامه ای از دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آتی آمریکا خواستند که انتصاب استیو بانون را به عنوان مشاور راهبردی تیم خود لغو کند.

به گزارش مرور نیوز، بیش از 15 هزار وکیل و کارشناس حقوقی از سراسر آمریکا تاکنون این نامه را به قلم نانسی لئونگ استاد حقوق دانشگاه دنور در برجسته ساختن مخالفت بانون با ایجاد 'یک دولت با ثبات و دمکراتیک' امضا کرده اند.

این نامه چند روز پس از آن که ترامپ مجبور به دفاع از انتخاب خود در مقابل اتهام های گسترده به بانون شد، در اختیار همه اعضای کنگره قرار گرفت. بانون به گرایش های ناسیونالیستی و نژادپرستی متهم است.

در این نامه آمده است: ما وکلای کسانی هستیم که دیدگاه های سیاسی شان طیف ایدئولوژیکی گسترده ای را در بر می گیرد. هدف ما از نوشتن این نامه آن است که شما از رئیس جمهوری منتخب بخواهید که انتصاب استیون بانون به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید را پس بگیرد.

ما به عنوان وکیل سوگند خورده ایم که قانون اساسی را اجرا کنیم. ما به حفظ نهادهایی که دموکراسی ما بر آنها تکیه دارد متعهدیم. ما خود را موظف می دانیم که صرف نظر از نژاد، جنسیت، مذهب ،گرایش های جنسی یا هر ویژگی دیگر نماینده واقعی همه موکلانمان باشیم.

امضا کنندگان تصریح کردند: بانون مخالفت خود را با ایجاد دولتی با ثبات و دمکراتیک که حرفه ما آن را می پذیرد و برای حفظش تلاش می کند، نشان داده است.

نامه مذکور می افزاید: ترامپ وعده داده است که رئیس جمهوری همه آمریکایی ها باشد. انتخاب بانون به عنوان یکی از مشاوران ارشد، درست خلاف این وعده را نشان می دهد.

با توجه به احزاب مختلف امضا کنندگان، لئونگ به هافینگتون پست گفت: مخالفت با انتصاب کسی که حامی برتری سفید پوستان و دیگر ایدئولوژی های مبتنی بر نفرت است، مساله ای حزبی نیست.

بانون رئیس اجرایی پایگاه جنجالی بریتبارت نیوز از این پایگاه به عنوان سکوی جناح راست افراطی یاد کرده و این گروه را به عنوان جنبش ملی گرای پوپولیستی 'مردم و فعالان جوان و راست' معرفی کرده است.

ترامپ در گفت و گو با نیویورک تایمز از انتخاب بانون دفاع کرده و گفته است: اگر فکر می کردم او نژاپرست است، به این سمت منصوبش نمی کردم.