درپی حمله به فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در ننگرهار افغانستان دو عضو ارتش این کشور کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات ارتش آمریکا در خصوص جزئیات حمله به فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در ننگرهار افغانستان اعلام کردند: دو عضو ارتش این کشور درپی حمله روز گذشته [شنبه] در شرق افغانستان کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

سرهنگ «سونی لگت» سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: «ما همچنان به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستیم و علت یا انگیزه حمله در حال حاضر، مشخص نیست. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که فردی با یونیفرم نظامیان افغان، نیرو‌های آمریکایی و افغان را با مسلسل به رگبار بسته است.»

با این وجود، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از دو مقام افغان گزارش داد شمار کشته‌های نیرو‌های آمریکایی ۵ یا ۶ سرباز بوده است و فرماندهی آمریکا از اعلام تعداد تلفات خودداری می‌کند.

برخی مقامات افغان نیز احتمال داده‌اند که این حمله یک اشتباه تاکتیکی بوده است.

این حمله در ۸ فوریه [دیروز شنبه] در استان ننگرهار در شرق افغانستان روی داد؛ جایی که سربازان آمریکایی یک عملیات امنیتی را انجام می‌دادند.

در حال حاضر، هیچ سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. هنوز مشخص نیست که این حادثه نتیجه درگیری بین نیرو‌های افغان و خارجی بوده است یا اینکه گروه‌های افراطی مسئولیت این حمله را بر عهده داشته‌اند. گفته می‌شود حدود ۱۴۰۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

دیپلمات‌های آمریکایی چند دوره با طالبان مذاکره داشته‌اند تا در ازای تضمین‌های امنیتی، برای خروج نیرو‌های خارجی به توافق برسند. علی‌رغم مذاکرات بین آمریکا و طالبان برای پایان دادن به جنگ، خشونت در این کشور فروکش نکرده است.