توفان سهمگینی امروز (دوشنبه) بخش هایی از جزیره اوکیناوا در ژاپن را در هم کوبید و باعث به بار آمدن خساراتی در این منطقه شد.

به گزارش مرورنیوز، سازمان هواشناسی ژاپن سرعت توفان را ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و یادآور شد که مدارس و بسیاری از سازمان ها به همین خاطر امروز تعطیل شده اند.
سال جاری میلادی چندین توفان سهمگین ژاپن را در هم کوبیده است و در جریان توفان ماه گذشته به نام «لاین راک» در این کشور نزدیک به ۲۲ نفر کشته شدند و چند روز قبل توفان «مالاکاس» نیز جان یک نفر دیگر را گرفت.
توفانی که اوکیناوا را در هم کوبیده است امروز باعث شد تا دست کم ۱۲۵ پرواز لغو شده و به مردم اعلام شود تا برقراری آرامش هوا منازل خود را ترک نکنند.
سازمان هواشناسی ژاپن افزوده که توفان با سرعت به سمت جزیره «هونشو» در شمال کشور در حال حرکت است و احتمالا تا ساعاتی دیگر به این منطقه می رسد و از هم اکنون برخی از مدارس، نهادها و ادارات این جزیره به حال تعطیل درآمده اند.
این توفان ها با بارش باران سنگین و باد شدید همراه بوده و بر اثر آن تعداد زیادی از درختان در سطح خیابانها ریشه کن شده، برق صدها هزار خانوار در نقاط مختلف ژاپن قطع شده و دهها نفر زخمی و در بیمارستان ها بستری شده اند.