سرویس بین الملل- در بحبوحه جنگ موصل، سایت رسمی ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که مسعود بارزانی از دیروز (جمعه) سفر رسمی به کشور امارات متحده عربی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، براساس بیانیه رسمی امروز (شنبه) ریاست اقلیم کردستان عراق، بارزانی در این دیدار با مسوولان بلندپایه شیخ نشین امارات متحده عربی راجع به مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم بحث و گفت و گو می کند.

در این بیانیه آمده است که مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق عصر دیروز (جمعه) به دعوت رسمی محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد امارت ابوظبی و معاون فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی، وارد ابوظبی شد.

این بیانیه کوتاه، راجع به اهداف این سفر و مدت آن توضیحی نداده است.

مسعود بارزانی چندی قبل نیز سفرهای دوره ای به تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات و کویت داشته است.

این سفر در حالی اتفاق افتاده که نیچروان بارزانی رییس دولت اقلیم کردستان عراق نیز در 22 نوامبر گذشته (چهار روز قبل) سفر دیگری به ترکیه داشت و با مقامات بلندپایه ترکیه راجع به مسائل منطقه و گسترش روابط دو جانبه و جنگ موصل بحث و گفت و گو کرد.

جریان سیاسی وابسته به بارزانی ها در شمال عراق، در سال های اخیر، روابط خود را در سطح منطقه ای با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از یکسو و ترکیه از سوی دیگر و در سطح بین المللی با آمریکا و فرانسه به طور ویژه گسترش داده است.