اولین جلسه رسیدگی به پرونده نتانیاهو ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در دادگاه منطقه قدس شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دادگستری اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: نخستین جلسه رسیدگی به سه مورد اتهام فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که رسیدگی به پرونده نتانیاهو از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در دادگاه منطقه قدس شرقی آغاز می‌شود.

هنوز مشخص نیست که آیا نخست وزیر اسراییل در جلسه دادرسی که حدود دو هفته پس از انتخابات زودهنگام که در دوم مارس برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد یا خیر.

نتانیاهو ارتکاب هرگونه اتهامی علیه او در این سه مورد را تکذیب می‌کند. او نخستین نخست‌وزیر اسرائیلی محسوب می‌شود که در این منصب با اتهاماتی روبه‌رو است.

گفتنی است نتانیاهو در چارچوب «پرونده ۱۰۰۰»، به اتهام «دریافت و پذیرش هدیه از افراد ثروتمند از سوی او و همسرش» و در چارچوب «پرونده ۲۰۰۰» برای «چانه‌زنی با یک غول رسانه‌ای مخالف دولت بر سر نشر مطالب حمایتی درباره وی» تحت بازجویی قرار دارد.

وی همچنین در پرونده موسوم به «پرونده ۳۰۰۰» در باره خرید زیردریایی‌ها و کشتی‌های جنگی از آلمان به طور غیرقانونی که طی چند ماه گذشته آغاز شده است، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

براساس قانون اسرائیل، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صورت محکومیت و بعد از استفاده از تمام فرصت‌های اعتراض و تجدیدنظرخواهی برکنار می‌شود.