برنی سندرز سناتور ایالت «ورمونت» در جزایر ماریانا شمالی با کسب ۶۲.۷ درصد از آراء پیروز شد.

به گزارش مرور نیوز، روز شنبه ۱۴ مارس (۲۴ اسفندماه)، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در جزایر ماریانا شمالی با 6 موکل انتخاباتی برگزار شد.

بنا به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، برنی سندرز  سناتور ایالت «ورمونت» با کسب ۶۲.۷ درصد از آراء پیروز شد و «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با کسب ۳۵.۸ درصد از آراء در جایگاه دوم قرار گرفت.

جزایر ماریانای شمالی، چند جزیره در اقیانوس آرام است که از مناطق خودگردان ایالات متحده آمریکا به حساب می آید و پایتخت آن «سایپان» است که نزدیک به ۶۳ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و اداره این جزایر از سال ۱۹۷۵ به بعد توسط آمریکا انجام می‌گیرد. در سال ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون  در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در این گروه از جزایر پیروز شد.

شبکه سی ان ان گزارش کرد که سندرز با این پیروزی، چهار موکل انتخاباتی را به دست آورد و دو موکل انتخاباتی نیز به جو بایدن تعلق گرفت.

بایدن در حال حاضر ۸۳۰ موکل انتخاباتی را به دست آورده است و برنی سندرز با مجموع ۷۳۶ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار دارد.

بایدن و سندرز قرار است امروز (یکشنبه) در بحبوحه شیوع ویروس کرونا  در «واشنگتن دی سی» با یکدیگر به مناظره بپردازدند. پیش از این قرار بود، مناظره آنها در «آریزونا» برگزار شود که در پی تسریع شیوع کرونا، به پایتخت تغییر مکان یافت.

دور بعدی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفندماه) در ایالات «آریزونا»، «فلوریدا»، «ایلینوی» و «اوهایو» با مجموع ۵۷۷ موکل انتخاباتی برگزار ‌می‌شود.

هر نامزد دموکراتی که بتواند تعداد ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

وضعیت شیوع کرونا در آمریکا هر روز ابعاد گسترده‌ای پیدا می‌کند و طبق جدیدترین آمار و ارقام تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۰۴۵ نفر و آمار فوتی‌ها به ۶۰ نفر افزایش یافته و اکنون به جز یک ایالت همه ایالت‌ها با این ویروس درگیر شده‌اند.